سمن‌ها به کمک میزبانی از زوار اربعین بیایند


 سمن‌ها  به کمک میزبانی از زوار اربعین بیایند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از سازمان‌های مردم نهاد خواست به میزبانی زوار اربعین کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا گودرزی در نشست هماهنگی تشکل‌های مردم نهاد برای میزبانی از زوار اربعین که امروز (9 مهر) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از اربعین به عنوان یک حرکت اجتماعی و معنوی عظیم یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه از دیرباز در مسیر تردد زوار اربعین قرار داشته و خدمت به زوار برای کرمانشاهیان یک ارزش به حساب می‌آید.


وی ادامه داد: امسال هم بعد از تلاش و پیگیری‌های فراوان شاهد بازگشایی مرز خسروی بودیم و خوشبختانه اکنون امنیت کامل برای تردد زوار در این مرز برقرار است.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در اربعین امسال میزبان حدود دو تا سه میلیون نفر از طیف‌های مختلف جامعه در ایام اربعین هستیم، عنوان کرد: این طیف از کودکان خردسال تا کهنسالان را شامل می‌شود و حتی افراد بیمار و ضعیف هم ممکن است جزو زوار باشند.


به گفته گودرزی اگرچه کرمانشاه در اصل میزان زوار استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و کردستان است، اما زوار اربعین از سراسر کشور و حتی برخی کشورهای همسایه از این مسیر عبور می‌کنند و شایسته است خدمات مناسبی را از استان کرمانشاه دریافت کنند.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: به علاوه گستردگی مسیر از کنگاور تا قصرشیرین و مرز خسروی نیز فشار کار را بیشتر خواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی در هر بخش که وظیفه آنها است پای کار هستند، یادآور شد: برای ارائه خدمات بهتر نیازمند پای کار آمدن سازمان‌های مردم نهاد هم هستیم.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از فعالیت 500 سازمان مردم نهاد در استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد در ایام سیل، زلزله و... به خوبی پای کار بودند و اکنون هم انتظار داریم در ارائه خدمات به زوار اربعین به کمک دستگاه‌های دولتی بیایند.


وی تاکید کرد: هم اکنون 50 سمن که در سه بخش زیست محیطی، بهداشت و درمان و فرهنگی و اجتماعی پای کار هستند را دعوت کردیم تا هماهنگی لازم برای ارائه خدمات به زوار را انجام دهیم.


گودرزی با بیان اینکه سمن‌ها در مباحث مختلفی می‌توانند کمک کنند، کمک به ساماندهی پسماندها، مباحث فرهنگی و اجتماعی و... را از مهمترین این موارد اعلام کرد.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه موضوع ساماندهی پسماندها را یکی از مهمترین این موارد دانست و با بیان اینکه محیط زیست استان نیز باید با تامین کیسه‌های زباله پای کار بیاید، افزود: باید تعدادی بنر در مسیر نصیب کنیم و خود زوار را نیز به همکاری دعوت کنیم.

وی ظهار کرد: ارائه خدمات به زوار در مسیر برگشت هم اهمیت بسزایی دارد و نباید فقط به مسیر رفت محدود شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

88 هزار خانوار روستایی و عشایری کرمانشاه عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند