برگزیدگان جشنواره دکلمه شعر کردی معرفی شدند


برگزیدگان جشنواره دکلمه شعر کردی معرفی شدند

کرمانشاه- ایرنا- گفت: برگزیدگان اولین جشنواره دکلمه شعر کردی استان‌های غربی در 2 بخش رقابتی و استعدادیابی روز پنجشنبه معرفی شدند.

دبیر برگزاری جشنواره دکلمه شعر کردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جشنواره به صورت مجازی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد که با استقبال علاقه مندان این حوزه مواجه شد.

«سونا بهرامی»، هدف از برگزاری این جشنواره را پاسداشت و تقویت زبان مادری، تداوم فعالیت‌های فرهنگی در ایام پساکرونا و کشف و آموزش استعدادهای نو در حوزه دکلمه شعر کردی و خلق آثار ادبی، هنری فاخر در این حوزه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ۲۷۰ اثر از هشت استان و ۴۰ شهر مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و توسط کارشناسان حوزه ادبیات و موسیقی پاوه برای بخش استعدادیابی بررسی شدند.

وی ادامه داد: «سمکو جهانگیری» از سردشت، «افشار مزدگیر» از ارومیه به عنوان نفرات اول و دوم این جشنواره و «صابر بهرامی» از پاوه و «هدی آزادی» از ایلام نیز به طور مشترک سوم شدند.

دبیر برگزاری جشنواره دکلمه شعر کردی گفت: داوری آثار راه یافته به این جشنواره نیز توسط عبدالکریم سروش (آریاس)، مهری پاکزاد، نظام صالحی، محمد فهیم و طاهره صیدمحمدی انجام شد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات