تفرجگاه غربال‌بیز مهریز با همکاری بخش خصوصی ساماندهی می‌شود


تفرجگاه غربال‌بیز مهریز با همکاری بخش خصوصی ساماندهی می‌شود

یزد - ایرنا - فرماندر مهریز گفت: ساماندهی تفرجگاه غربال‌بیز این شهرستان برای استفاده مردم و مسافران موضوع خیلی مهمی است که باید با جلب مشارکت بخش‌خصوصی در اولویت کارهای شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

رضا زارع‌زاده مهریزی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات این تفرجگاه افزود: تاکنون برای رفاه حال شهروندان و گردشگران برخی کارهای زیرساختی در منطقه انجام شده ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: برای تکمیل طرح ساماندهی این منطقه باید توسط شهرداری و شورای‌ شهر زمینه حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

این مسئول اظهار داشت: تامین آب‌شرب ، ساخت پارکینگ، ایجاد فضای مناسب برای بازی

کودکان، گسترش نمازخانه و همچنین فروشگاه‌های عرضه موادغذایی پیش‌بینی شود.

زارع‌زاده مهریزی بیان داشت: تسطیح و تکمیل محوطه بیرونی غربال‌بیز، نصب تابلوهای راهنمای مسافر در مسیر و تامین روشنایی کافی آن به خصوص در جاده مهریز به روستای مدوار جدی گرفته شود.

همچنین سرپرست شهرداری مهریز گفت: حضور مسافران زیاد از اقصی نقاط کشور برای بازدید از غربال بیز نشان می‌دهد که باید در انجام کارهای فرهنگی و عمرانی آنجا تسریع شود.

عباسعلی زارع افزود: تاکنون توسط شهرداری و شورای شهر کارهای خوبی انجام گرفته ولی به خاطر حضور بالای مسافران و استقبال زیاد از منطقه جوابگو نیست.

وی با اشاره به اهمیت حضور بخش‌خصوصی برای اجرای طرح‌های عمرانی بیشتر ،آمادگی شهرداری را برای همکاری اعلام کرد.

غربال بیز یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی مهریز است که در طول سال و به ویژه ایام نوروز، افرادی زیادی از فضای فرحبخش اطراف چشمه آن استفاده می‌کنند.

مجموعه گردشگری غربال بیز مهریز با مساحت ۱۰ هکتار در جوار روستای مدوار و در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد و با چشم‌اندازی زیبا و طبیعتی، آب از حفره‌های داخل کوه در محل جاری است و به باور مردم منطقه نخستین مجتمع زیستی و سکونتگاه انسان به شمار می رود.

منطقه ییلاقی غربال بیز در ۱۰ کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

۷۵۴۱/ ۲۰۴۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تعداد بیماران بستری به کووید 19 در یزد به 755 نفر رسید