آمریکا موشک‌های ضد تانک به اوکراین می‌فروشد


آمریکا موشک‌های ضد تانک به اوکراین می‌فروشد

تهران - ایرنا - برخی مقام های آمریکا از موافقت دولت ترامپ با فروش 150 موشک ضدتانک جاولین و دو پرتاب کننده موشک به اوکراین خبر داده اند.

شبکه خبری فاکس نیوز بدون اشاره به نام این مقام های آمریکایی روز سه شنبه گزارش داد که پس از جنجال های اخیر در مورد گفت وگوی تلفنی اخیر دونالد ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین، فروش سلاح های مرگبار به اوکراین تحت بررسی های گسترده قرار گرفته است.

برخی معتقدند ترامپ از فروش تسلیحات به اوکراین به عنوان اهرم فشار به مقامات اوکراین برای تحقیقات از جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا به دلیل فعالیتهای تجاری پسرش در اوکراین استفاده می کند.

ترامپ این مساله را رد کرده است و به دنبال این جنجال ها بحث استیضاح ترامپ نیز از سوی دمکرات ها به طور جدی پیگیری می شود.

پنتاگون هنوز به طور رسمی خبر فروش موشک های ضدتانک به اوکراین را تایید نکرده است.

یک سخنگوی پنتاگون در این ارتباط گفت : هنوز زود است در مورد کمک های امنیتی به اوکراین تا زمانی که به صورت رسمی کنگره در جریان قرار بگیرد، صحبت کنیم. من شما را به وزارت خارجه آمریکا ارجاع می دهم.

اخبار منتشر شده حاکی است که ترامپ در جریان مکالمه تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین که چندی پیش انجام شده، طرف اوکراینی را برای انجام تحقیقات در مورد «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش «هانتر» به اتهام فساد مالی، تحت فشار قرار داده است.

این تماس تلفنی، زمینه شکایت یک افشاگر از بدنه دولت را فراهم کرد و اکنون ترامپ را با خطر استیضاح روبه‌رو کرده است.

کنگره آمریکا بر اساس قانون اساسی این کشور اجازه دارد که رئیس جمهوری را پیش از به پایان رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند به شرطی که به اعضای کنگره ثابت شود رئیس‌جمهوری به یکی از این موارد متهم است: خیانت، رشوه و سوء‌استفاده از قدرت. ترامپ به دلیل سوء‌استفاده از قدرت در آستانه استیضاح است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم