مردم روانسر همواره از دستاوردهای انقلاب محافظت کرده‌اند


مردم روانسر همواره از دستاوردهای انقلاب محافظت کرده‌اند

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار روانسر گفت: مردم این شهرستان در طول چهار دهه از عمر انقلاب همواره از آرمان‌ها و دستاوردهای آن محافظت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سعدی مصطفی زاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان روانسر گفت: یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس امروز وظیفه سنگین و رسالت خطیری بعد از شهدا بردوش دارند که بایستی در راه حفظ و تعالی ارزش های اسلامی این نظام تلاش کنند.

وی تصریح کرد: نقش پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در انتقال و اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل های امروز بی بدیل بوده و باید اهتمام بیشتری داشته باشند

فرماندار روانسر تاکید کرد : نباید اجازه دهیم رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس و ایثار و فداکاری فرزندان دلیر ایران اسلامی بر اثر گذشت زمان به فراموشی سپرده شود.

مصطفی زاده یادآور شد: رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی رزمندگان در طول جنگ تحمیلی از یادها نمی‌رود و اگر این جانفشانی‌ها نبود، اکنون انقلاب اسلامی ایران به این جایگاه نمی‌رسید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در ۴۱ سال عمر خود همیشه در برابر توطئه تحریم‌ دشمنان مقاومت کرده است و از این پس نیز سرافرازانه از این جنگ اقتصادی بیرون خواهد آمد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج روانسر نیز در این مراسم گفت: هشت سال دفاع مقدس الگوی جاودانه مبارزه با طاغوت و استکبار است.

سرهنگ شهرام یاری افزود: دشمن در جامعه به دنبال کمرنگ کردن آرمانها و ارزشهای مکتب اسلام و هشت سال دفاع مقدس است که باید هوشیارانه با آن مقابله کنیم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت شهرستان روانسر با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه و با اشغال شهر قصرشیرین توسط ارتش بعث عراق آغاز شد و در سال ۶۷ نیز با حمله منافقین از همین مرز و شکست آنها در تنگه مرصاد به پایان رسید.
استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.
این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۸۰۶۶/۷۴۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403