کنگره پژوهشی دانشجویان هرمزگان در بندرعباس برگزار می شود


کنگره پژوهشی دانشجویان هرمزگان در بندرعباس برگزار می شود

اولین کنگره پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان 23 آبان در بندرعباس برگزار خواهد شد.

دبیرکل کنگره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص به ایسنا، گفت: این نخستین بار است که توانسته ایم در سطح دانشگاه تیم علمی و اجرایی توانمندی تشکیل دهیم.

میثم عباسی افزود: طبق سیاست هایی که ازطرف معاونت پژوهشی اعلام شده است هدف اصلی ما ایجاد جو پژوهش و مطالعه دربین دانشجویان است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۷ تا کنون شاهد برگزاری کارگاه های پژوهشی توسط کمیته تحقیقات دانشجویی بوده ایم که شامل مقاله نویسی، روش تحقیق و... است.

عباسی با بیان اینکه بنابراین یک مرحله فراتر رفته و تصمیم به برگزاری کنگره گرفتیم تا فرصتی فراهم کنیم که دانشجویان بتوانند با فضای کنگره و ارائه مقاله های خود در قالب پوستر و سخنرانی آشنایی پیدا کنند، اضافه کرد: در فروردین ماه سال ۹۸ پیشنهاد برگزاری کنگره مطرح و پس از موافقت معاونت دانشجویی برای شروع کار گروه هایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و دانشگاه هرمزگان می توانند مقالات خود را جهت شرکت در کنگره ارسال کنند.

عباسی اظهار کرد: علاوه برآن دانشجویان سراسر کشور می توانند بصورت غیرحضوری در این کنگره شرکت کرده و مقالات خود را در سایت کنگره بارگذاری نمایند.

عباسی با بیان اینکه دانشجویان می توانند لغایت تا ۲۰ مهرماه مقالات خود را به سایت کنگره به آدرس Congress.hums.ac.ir/src ارسال کنند، عنوان کرد: پس از بررسیِ داوران، مقالات پذیرفته شده و شرکت کنندگان کنگره مشخص خواهند شد.

وی ادامه داد: حوزه های تحت پوشش کنگره شامل دندان پزشکی، پرستاری، علوم بهداشتی، فارماکولوژی، خون شناسی و سرطان، طب سنتی و گیاهان دارویی، آسیب شناسی ژنتیک و ... است.

دبیرکل کنگره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه موضوعی تحت عنوان بیماری های واگیر محوریت ویژه این کنگره را تشکیل می دهد، تصریح کرد: این کنگره برای دانشجویان درواقع به منزله نوعی آشنایی با فرآیند مقاله نویسی است.

عباسی افزود: برای دانشجویانی که علاقمند به ثبت مقاله نیستند نیز به منظور آشنایی با فرایند ارائه ی مقالات و داوری امکان شرکت در کنگره به صورت آزاد فراهم شده است.

دبیرکل کنگره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از دیگر برنامه های کنگره می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی و مسابقه ی مقاله نویسی اشاره کرد که به برگزیدگان این کنگره گواهی وجوایز نفیسی اهدا خواهد شد؛ هم چنین جوایزی برای بخش پوستر و سخنرانی درنظر گرفته شده است.

وی در پایان از دکتر آقاملایی معاون پژوهشی، دکتر علیزاده مدیر پژوهشی و دکتر نیکپور سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی در برگزاری هرچه بهتر این کنگره تقدیر کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان