راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی است


راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی است

تبریز- ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز راهپیمایی عظیم اربعین را رویدادی برای رویش جوانان انقلابی و تحقق تمدن نوین اسلامی خواند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه در همایش یاوران معنوی ستاد اربعین استان با اشاره به حضور میلیونی مسلمانان جهان در این راهپیمایی گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی فرصت مناسبی است برای انسانهایی که خود را برای سربازی در راه تمدن اسلامی آماده می کنند.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) متعلق به انسانیت است، افزود:داین امام عزیز فقط مختص شعیان نیست بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی است و به همین دلیل ما همه ساله شاهد حضور افراد غیرمسلمان نیز در این راهپیمایی هستیم.
امام جمعه تبریز از زائران امام حسین (ع) خواست تا در این راهپیمایی به عقاید یکدیگر احترام گذاشته و فرصت را برای سودجویان فراهم نکنند.
حجت الاسلام آل هاشم راهپیمایی اربعین را عامل اصلی وحدت در بین مسلمین جهان خواند و گفت: این راهپیمایی باعث اتحاد و انسجام مسلمانان شده است و همین مسئله ترس و نگرانی دشمنان اسلام را دوچندان می کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه تلاش می کنند تا راهپیمایی اربعین به نحو احسن برگزار شود، تاکید کرد: باید نواقص سال های گذشته را بررسی ومشکلات موجود را رفع کنیم تا زائران به راحتی بتوانند به زیارت امام خود مشرف شوند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش، تجمع اربعین را نمایشی از اقتدار شعیان خواند و خاطرنشان کرد: بدخواهان اسلام وترویج کنندگان تشیع انگلیسی برای سوء استفاده از این مراسم معنوی در تلاش هستند و با آگاه سازی مردم می توان مانع بروز مشکلات احتمالی شد.
محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در اربعین امسال حماسه عظیمی ثبت خواهد شد، افزود: پیش بینی شده است امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین شرکت کنند.
ایران نژاد مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با درخواست از مسافران اربعین برای اهتمام به اقامه نماز اول وقت گفت: امام حسین(ع) در میدان جنگ شمشیر خود را کنار گذاشت و اول وقت نماز خود را خواند و ما هم باید از این امام عزیزمان الگوبرداری کنیم و نمازمان را اول وقت بخوانیم.
حق بیگی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی هم در این همایش از آمادگی کامل موکب های استان برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال ۲۲ موکب از استان آماده اسکان دهی و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) هستند.

۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»