صدور سند کاداستری برای 652 هزار هکتار از زمین های هرمزگان


صدور سند کاداستری برای 652 هزار هکتار از زمین های هرمزگان

بندرعباس-ایرنا-سند مالکیت کاداستری برای652 هزار و 156 هکتار از زمین های هرمزگان در 6 ماهه نخست سال جاری صادر شد.

معاون حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سندهای کاداستری صادر شده برای زمین های ملی در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، رودان،جاسک، میناب، بشاگرد و بستک بوده است.

محمد درویش خواه افزود: همچنین سندهایی در مناطقی شامل، سرزه خاروک، سرزه شمیل، تل سیاه، چاه فعله برای تثبیت مالکیت زمین های ملی صادر شده است.

وی بیان داشت: کم شدن اختلافات بین مردم و کاهش پرونده های دادگستری، جلوگیری از زمین خواری و حاشیه نشینی از مزایای تثبیت و سنددار شدن املاک و زمین ها در هرمزگان می باشد.

معاون حفاظت منابع طبیعی هرمزگان اظهار داشت: این اداره کل با توجه به حجم عملیات مصوب، تحقق طرح حامی، تداوم تا سال ۱۴۰۰ و اولویت سنددار کردن حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با دستورالعمل تهیه نقشه موفق به تبدیل کاداستری زمین ها در ۵۳ منطقه شده است.

درویش خواه عنوان کرد: مراتع دارای سند کاداستری در مناطقی از قبیل، هیمن،گابریک، فاریاب، چاه سرمه، چاه فعله، چاه احمد و چاه دراز، دوآب شرقی، پشتکوه، رویدر- بناب، لردشور ودق پایین احمدی، سلوبلم ،پوستمن، بندبارک، قریه گوک، براهوک، قریه دستگرد، سرحور و زهبار است.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف های اجرای حدنگاری، پیشگیری از افزایش زمین خواری، تسهیل در سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی، اجرای طرح ها از سوی دستگاه های دولتی و کاهش عوامل تخریب است.

نقشه کاداستر نوعی نقشه برداری ثبتی دارای ارزش حقوقی است و می توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد و این طرح در سال ۸۹ در هرمزگان اجرا شد.
از مساحت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

۹۹۴۴/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها