کاهش 15 درصدی ولادت در قزوین


کاهش 15 درصدی ولادت در قزوین

قزوین - ایرنا - نیمه نخست سال جاری هشت هزار و 335 ولادت در استان قزوین به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 9 هزار و 807، 15 درصد کاهش را نشان می دهد.

حسن وفایی مدیرکل ثبت احوال قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از هشت هزار و ۳۳۵ ولادت ثبت شده در این مدت چهار هزار و ۲۴۳ مورد آن مربوط به نوزادان پسر و چهار هزار و ۹۲ مورد دختران بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت نام های فاطمه، زهرا، حلما، باران و آوا در بین دختران و امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، سام یار و آریا در بین پسران از بیشترین فراوانی در انتخاب نام نوزادان برخوردار بوده است.

وفایی همچنین با اشاره به آمار ثبت وفات در استان نیزاظهار داشت: طی ۶ ماه نخست امسال تعداد۲هزار و ۸۵۸ نفر در استان فوت شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۲هزار و ۹۲۶ مورد فوت ۲درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال قزوین افزود: از این تعداد ثبت وفات یک هزار و ۶۱۳ واقعه برای مردان و یک هزار و ۲۴۵ واقعه برای زنان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ازدواج نیز در همین مدت تعداد چهار هزار و ۴۴۲ واقعه ازدواج ثبت شده که ۷.۵درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش را نشان می دهد.

وفایی همچنین از ثبت هزار و ۳۶۳ طلاق در استان قزوین در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این بخش نیز شاهد رشد ۳.۶ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

۷۳۸۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مانور اورژانس اجتماعی در قزوین برگزار شد