عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟


عباس ایروانی کیست؟  EUCچیست؟ یکی ازاتهامات  درقطعات EUC  برای مسئولان ابزار جاسوسی جاسازی کرده است. جاگذاری ابزار جاسوسی برای مسؤولان درEUCخورو ​ عباس ایروانی :  مرا متهم کردند که قطعات  EUC  را برای مسئولان ابزار جاسوسی قرار داده‌ام اما هزار قطعه وارد کشور می‌شود و از کجا معلوم قطعه EUC که ابزار جاسوسی دارد در خودروی مسئولان قرار می...

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

عباس ایروانی کیست؟

EUCچیست؟

یکی ازاتهامات درقطعات EUC برای مسئولان ابزار جاسوسی جاسازی کرده است.

جاگذاری ابزار جاسوسی برای مسؤولان درEUCخورو
عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

عباس ایروانی : مرا متهم کردند که قطعات EUC را برای مسئولان ابزار جاسوسی قرار داده‌ام اما هزار قطعه وارد کشور می‌شود و از کجا معلوم قطعه EUC که ابزار جاسوسی دارد در خودروی مسئولان قرار می گیرد

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

نماینده دادستان در جلسه دادگاه گفت که آقای ایروانی یک شرکت در چین و یک شرکت در آلمان ایجاد کرده و تنها در قبال نقل و انتقال پول دو درصد کارمزد دریافت می‌کرده است.

وی نیز گفت که «این اقدامات در دوره تحریم‌ها انجام می‌شدند.»

نماینده دادستان گفته است عباس ایروانی با کمک شبکه زیر نظر خود، ۷۶۴ میلیون دلار «قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو» انجام داده است. با نرخ دلار ۱۱۴۰۰ تومان، مبلغ اتهام طرح شده علیه آقای ایروانی بیش از ۸۷۰۰ میلیارد تومان است.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

دومین جلسه محاکمه عباس ایروانی رئیس گروه عظام(شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸)به اتهام در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو از دقایقی پیش در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

این پرونده ۷ متهم دارد؛

متهم ردیف اول عباس ایروانی فرزند رضا، مدیر گروه عظام، تولید کننده قطعات خودور متهم است به، افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان، رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

متهم ردیف دوم امیر رضا رفیعی، فرزند پرویز، قائم مقام فروش گروه عظام؛ متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور؛ مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو، معاونت در پرداخت رشوه؛ معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از سند مجعول و مشارکت در فراری دادن متهم.

متهم ردیف سوم مرتضی روغنی‌ها فرزند علی، معاون امور بین‎الملل گروه عظام، متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور؛ مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو، معاونت در پرداخت رشوه؛ معاونت در جعل اسناد معاونت در استفاده از سند مجعول مشارکت در فراری دادن متهم.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

متهم ردیف چهارم حامد خاتمی پور، فرزند اسماعیل، ترخیص کار گمرک، متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو، جعل اسناد، استفاده از اسناد مجعول، استفاده از مهر مجعول اتاق بازرگانی چین و پرداخت رشوه.

متهم ردیف پنجم مرداد علی کرم نیا، فرزند موسی، کارمند گمرک، متهم است به دریافت رشوه، مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو.

متهم ردیف ششم حسن صفریان فرزند حسین، کارمند گمرک متهم به دریافت رشوه، مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو.

متهم ردیف هفتم مهدی شهابی فرزند نصرالله، کارمند گمرک، متهم است به دریافت رشوه، مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو./۱۳ مهر ۱۳۹۸تسنیم.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

فساد ۷۶۴ میلیون دلاری در کنار بدهی ۳ هزار میلیارد تومانی و پرداخت‌های رشوه به مسئولان از جمله اتهامات مردی است که برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قاچاقچیان قطعات خودرو موسوم به شرکت عظام در شعبه ۴ دادگاه ویژه جرائم مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی روز گذشته برگزار شد.

گروه قطعات خودروسازی عظام از ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی با موضوع تولید قطعات خودرو از سال ۷۶ کار خود را آغاز کرده و در استان‌های تهران ، آذربایجان شرقی، گیلان ، البرز و اصفهان دارای شرکت‌های متعدد است و شرکت مادر آن در تهران وجود دارد.

این شرکت در حوزه های مختلف تولیدی و تجهیزات خودرو و اتومبیل فعالیت داشته است

عباس ایروانی کیست؟
عباس ایروانی مدیر این شرکت که متهم اول پرونده هم هست، به اتهام قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت کلان و عمده تحت پیگرد قانونی است.

بر اساس گفته‌های عباس ایروانی که در وبسایت شخصی اش منتشر شده است، او در بحبوحه دفاع مقدس به کار سامان دهی کمک‌های مردمی در غرب کشور پرداخت و به سمت تولید لوازم و قطعات خودرو رفت و توانست کارنامه قائل قبولی از خود ارائه دهد.

پس از آنکه ایروانی وارد بحث تولید لوازم و قطعات موتورسیکلت شد نمایندگی پیستون کالمن آلمان را دریافت کرد و پس از این پروژه دیگر با دولت وارد همکاری نشد.

ایروانی جز فعالیت های اقتصادی دستی هم در بخش هنری داشته است و در چهارمین دوره حراج تهران اقداماتی انجام داده است.

این متهم در بخشی از زندگی نامه خود اذعان داشته که با پرفسور سمیعی ارتباط دوستانه و رفاقت دیرینه ای داشته است و مرکز تحقیقات و نوآوری مغز و اعصاب را در منطقه ۲۲ تهران به مبلغ ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خریداری کرده است.

عباس ایروانی، متهم ۷۶۴ میلیون دلاری کیست؟/ رفیق صمیمی پروفسور سمیعی و مالک پارک آبی کیش پای میز محاکمه

بر اساس صحبت‌های ایروانی پای او به حوزه گردشگری هم باز شده و بزرگترین «پارک آبی موضوعی رو باز ایران» (پارک آبی اوشن کیش) را در جزیره کیش راه اندازی کرد و به دنبال تجهیز آن همانند دیزلی اما با شیوه ایرانی برآمد. همچنین وی مدعی شده که سرای عامری های کاشان را هم مرمت و بازسازی کرده است.

وبسایت ایروانی در ادعای دیگری نوشته که او پروژه یک هزار و یک شهر را هم برای میزبانی از ۳۰/۰۰۰ نفر راه اندازی کرده است.

مطابق کیفر خواستی که در جلسه دادگاه خوانده شد، ایروانی، سرکردگی گروه قاچاق قطعات خودرو را بر عهده داشته و با دستور به سایر متهمان پرونده، اقدام به رشوه دادن به مسئولان دولتی کرده‌است.

شرکت قطعه‌سازی عظام برای تولید قطعات خودرو و مونتاژ نیاز به تسهیلات مختلفی داشته و به همین دلیل از بانک‌های ملی و مسکن تسهیلات متعددی را دریافت کرده‌است که البته دریافت این تسهیلات هم خود به صورت نامشروع بوده است.

متهم ایروانی مبلغ ۶۰۶ میلیون درهم امارات در زمان مدیریت قدرت‌الله شریفی از بانک مسکن دریافت کرده‌است و همچنین براساس گزارشها این متهم تسهیلاتی را هم از بانک ملی اخذ کرده است.

اما از آنجایی که این متهم به پرداخت رشوه عادت داشته‌، برای اخذ تسهیلات گران از بانک ملی با محمدرضا خاوری متهم فراری همکاری کرده و هدایای متعددی را به او داده‌است. همچنین او برای دریافت تسهیلات از بانک مسکن هم، به قدرت‌الله شریفی رئیس وقت بانک مسکن رشوه‌هایی داده‌است.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

واردات قطعات چینی به جای تولید محصول داخلی

گروه قطعه‌سازی خودرو عظام با رشوه دادن به مسئولان گمرک و جعل اسناد، قطعات را از کشور چین وارد کرده و روی آن‌ها برند ایرانی را می‌زد. همچنین این شرکت به صورت غیرقانونی قطعات بنزین‌سوز را با عنوان گازسوز به کشور وارد و به جای پرداخت عوارض ۲۰ درصدی، تنها ۵ درصد را پرداخت کرده است.

مسئولان شرکت عظام برای پیشبرد فعالیت‌های غیرقانونی خود به بسیاری از مسئولان و کارمندان سازمان‌های دولتی رشوه داده‌اند؛ به گفته متهمان این پرونده، ایروانی جز مسئولان گمرک به بسیاری دیگر از مسئولان هم رشوه‌هایی داده‌ است.

پرداخت رشوه به مدیران بانک مسکن و ملی، مسئولان وزارت صمت، مسئولان اداره‌های صنعت و معدن استان‌های مختلف و شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو ازجمله اقدامات ایروانی بوده‌است.

پرداخت رشوه‌های متعدد برای به دست آوردن وجوه کلان

شرکت عظام از طریق پرداخت رشوه توانسته وجوه نامشروع کلانی را به‌دست آورد و پرداخت عوارض گمرکی ۵ درصد که منجربه کاهش هزینه‌های واردات قطعات شده، از طریق همین رشوه‌ها بوده‌است؛ این متهم به‌گونه‌ای فساد را پیش برد تا به کمک آن بتواند وجوه کلانی را به‌دست آورد و فعالیت‌های خود را پیش ببرد..۱۳ مهر ۱۳۹۸عصرایران بنقل ازباشگاه خبرنگاران جوان

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

در خودرو های انژکتوری ، قطعه ای به نام ECU وجود دارد (Electronic Control – Engine Control Unit) . قطعه ecu یک میکرو کامپیوتر کوچک است . این کامپیوتر نیز مانند دیگر کامپیوتر ها دارای cpu ، دو حافظه دائم و موقت و برنامه ریزی است. این قطعه در داخل اتاقک موتور ماشین قرار دارد و به عبارتی مغز یک خودروی انژکتوری محسوب می شود و می تواند اطلاعات را به صورت زنده و همزمان از سنسورهای مختلف از جمله :سنسورهای دور RPM ، سنسورفشارداخل مانیفولد یا MAP، سنسور دریچه گازیاTPS ، سنسوردمای آب یاCTS ، سنسور دمای هوا ATS، سنسور اکسیژن یا لاندا، سنسور ضربه و … دریافت کند و با تحلیل شرایط لحظه ای موتور ، پاسخگوی خروجی هایی مانند :انژکتورها، جرقه زنها، … است. سنسورها کیت های انژکتوری هستند که هرچه تعدادشان بیشتر باشد ، خودرو بهتر کار می کند. قطعه ecu تعیین کننده کیفیت موتور یک خودرو است.

قطعه ecu براساس سنسورهایی که بدان متصل است شرایط کار موتور را بررسی کرده و فرامین مناسب را برای انژکتورها وشمع ها ارسال می کند. چون دینامیک خودرو بسیار پیچیده وغیرخطی می باشد، طراحان قطعه ecu ، جداولی را به نامmap داخل حافظه قطعه ecu می ریزند که درآن مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانس درهردور و بارموتورمشخص شده است. هرچه دقت این جداول بیشتر باشد، دقت عملکردقطعه ecu بیشترخواهد بود.
باید توجه داشت مقادیر این جدولها وابستگی مستقیمی به پارامترهای جغرافیایی موتور، نظیرفشار ودمای هوا دارد.
تمامی قطعات الکترونیکی خودرو ، دارای یک خروجی هستند که در صورت عیوب احتمالی سیگنالی به کنترل کننده مرکزی یا ECU ارسال می کند. قطعه ecu پس از دریافت سیگنال خطا ، آن را در قالب کد های خطا یا DTS به دستگاه عیب یاب گزارش می کند و همزمان چراغ عیب یاب را برای آگاهی راننده روشن می کند. کدهای خطا به پردازنده مرکزی ecu گزارش می شوند و همچنین گزارشات به دستگاه عیب یاب ارائه می شود و تعمیر کار به راحتی می تواند عیب خودرو را مشاهده کند.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟

قطعه ecu در خودرو

یکی از راه حل های تعمیر خودرو به وسیله ecu

بحث روز ecu خودروها ، تیونینگ است که به طور کلی به دو روش صورت می پذیرد :
۱ . خواندن دیتای ECU(map) و بارگذاری اطلاعات جدید که شرکت های بسیاری در این زمینه پژوهش نموده اند از جمله :Eurochip، Chip Tuning، Tech TV، Autospeed ، … .یکی از اشکالات این روش وابستگی زیاد به ساختار ecu است و با پیچیده شدن سخت افزار قطعه ecu امکان خواندن و تغییر دیتاهای آن مشکل و گاهی غیرممکن می شود. تنها راه حل ارائه نحوه دسترسی به اطلاعات از طرف شرکت سازنده ecu است.

عباس ایروانی”گروه عظام” کیست؟ EUCچیست؟
۲ . اضافه کردن یک سخت افزار جانبی به ecu جهت تغییر پارامترهای ecu است. گرچه این روش مقرون به صرفه نیست اما وابسته به نوع ecu هم نیست .یکی از شرکتهایی که در این زمینه فعال است، شرکت Dastek است. شرکتی که در آفریقای جنوبی قرار دارد و با پرسنلی در حدود ۳۰ نفر موفقیت چشمگیری را کسب نموده است. نام محصول شرکتDastek ، UNICHIP است.
اصول عملکرد UNICHIP چنین است که سنسورهای اصلی در یک موتور انژکتوری (MAP, RPM) را خوانده و سپس با توجه به نقطه کار موتور، مقادیری مجازی از این دو سنسور را به ECU اعمال می کند؛ چنان که رفتار ecu بهتر می شود.

آمارها نشان می دهد که موفقیت UNICHIP در این زمینه بسیار بالا بوده است:از هر ۴۰۰ خودرو، فقط یک خودرو ممکن است با UNICHIP بهینه نگردد، ۸۰%خودروهایی که در آفریقای جنوبی استفاده می شوند، UNICHIP را در خودروهای خود نصب کرده اند، UNICHIP بر روی بیش از ۳۲۰ مدل موتور از خودروسازان بزرگ دنیا پیاده سازی گردیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش