دولت وفاق ملی لیبی، امارات را به بمباران فرودگاه مصراته متهم کرد


دولت وفاق ملی لیبی، امارات را به بمباران فرودگاه مصراته متهم کرد

تهران-ایرنا- دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت جامعه جهانی است، شنبه شب امارات را متهم کرد که فرودگاه مصراته در شمال غرب این کشور هدف حملات پهپادی قرار داد.

در حساب کاربری عملیات" برکان الغضب" (آتشفشان خروشان) وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی در صفحه فیسبوک آمده است: فرودگاه مصراته شامگاه شنبه هدف پهپادهای اماراتی قرار گرفت.

دولت وفاق ملی لیبی افزود: این حمله در پاسخ به حملات دولت وفاق ملی علیه نیروهای ژنرال "خلیفه حفتر" و نیروهای وابسته به آن انجام شده است.

"فایز السراج" رئیس دولت وفاق ملی چندی پیش در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نسبت به مداخله کشورهای خارجی در لیبی هشدار داد و خلیفه حفتر را متهم کرد که «یک جنایتکار خونخوار» است.

وی با ابراز تأسف از این که لیبی به خاطر مداخله کشورهای خارجی بحران بسیار بدی را سپری می کند، از نقش امارات به عنوان کشوری که به خود اجازه می‌دهد تربیون رسانه‌ای شبه نظامیان باشد، بشدت انتقاد کرد و گفت، ابوظبی به همراه مصر و فرانسه در امور داخلی لیبی مداخله می کنند.

"محمد الطاهر سیاله" وزیر امورخارجه دولت وفاق ملی لیبی در ۱۹ شهریورماه سال جاری نیز در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، مواضع دولت امارات متحده عربی در حمایت از نیروهای حفتر را محکوم کرد و گفت: دولت ابوظبی از کسانی حمایت و پشتیبانی می کند که به طرابلس؛ پایتخت لیبی حمله کردند.

نیروهای وفادار به دولت شرق لیبی و مورد حمایت حفتر، ترکیه و قطر را متهم می‌کند که از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند؛ در حالی که السراج رئیس دولت وفاق ملی، امارات، مصر و فرانسه را حامی دولت حفتر معرفی می‌کند.

اوضاع از ۱۵ فروردین ماه امسال همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان "معمر القذافی" دیکتاتور پیشین لیبی برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

لیبی از زمان سرنگونی القذافی" در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات، مصر و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست السراج کنترل غرب لیبی را در دست دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!