اختتامیه ششمین سوگواره علمدار کربلا در ایلام برگزار شد


اختتامیه ششمین سوگواره علمدار کربلا در ایلام برگزار شد

سید عدنان الموسوی گفت: می‌توان شهر ایلام به‌واسطه برگزاری سوگواره علمدار کربلا در این استان به نام شهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) نامید.

به گزارش ایسنا، «سیدعدنان محمدالموسوی» در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره علمدار کربلا در ایلام، اظهار کرد: اگر معروف است که شهر کربلا شهر امام حسین (ع) است، دوست دارم اسم شهر ایلام را به‌عنوان شهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) بنامم.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری و گریه در عزای امام حسین (ع) کفایت نمی‌کند، چه می‌دانید که بر این خانواده چه گذشته است، کدام عکس و تابلو می‌تواند از این ایثار و شهادت و حماسه می‌تواند تعبیر و تصویر کند و حماسه عاشورا را به‌طور کامل بیان کند.

سید عدنان الموسوی ادامه داد: ما فقط نباید در روز عاشورای حسینی و روزی که حضرت سکینه(س) و رقیه(س) منتظر قدم حضرت ابوالفضل (ع) هستند از این زاویه نگاه کنیم، حضرت عباس (ع) از این چیزها بزرگ‌تر است، حضرت عباس (ع) یک دانشمند، فقیه و انسان شجاعی بوده است.

قائم مقام حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: پدرش حضرت علی‌(ع) است و این‌یک افتخار بزرگ است و مادرش ام‌البنین(س) است و چه می‌دانید یعنی چه، ام‌البنین(س) از بزرگان و بانوان بزرگ و از خانواده دانشمند و اهل فقاهت و شجاعت بوده است.

قائم مقام حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) خاطرنشان کرد: حضرت‌ابوالفضل العباس(ع) با مقامی کمتر از امامت در کنار امام‌حسین (ع) بوده است و این مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که بسیار مقامی بزرگ است.

وی، در پایان بابیان این‌که سوگواره علمدار کربلا یک برنامه فرهنگی بی‌نظیر در جهان است، از توجه رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و همه مسئولان استانی و کشوری در برگزاری این مراسم تقدیر کرد.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدیرکل راهداری: جابجایی ‌مسافر در ایلام 40 درصد افزایش یافت