آتش سوزی مراتع در شیروان 50 درصد افزایش یافت


آتش سوزی مراتع در شیروان 50 درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه آتش سوزی مراتع شیروان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد افزایش داشت، گفت: در این بازه زمانی 9 هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان در آتش سوخت.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیمه نخست امسال چهار مورد آتش سوزی در سطح مراتع روستای بلغان از توابع بخش مرکزی و گلیل بخش سرحد این شهرستان رخ داد.

وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان ۲ مورد آتش سوزی مراتع در سطح ۵.۵ هکتار رخ داد که از لحاظ تعداد، امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: شهرستان شیروان در نیمه نخست امسال بعد از اسفراینٰ بیشترین آتش سوزی از لحاظ تعداد و گستره مراتع داشته است.

سرهنگ حیاتی گفت: دامداران محلی و گردشگران غیر حرفه ای که اقدام به روشن کردن آتش می کنند یکی از عوامل آتش سوزی مراتع در این شهرستان هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با قدردانی از گروه‌های مردمی که در عملیات‌های اطفای حریق عرصه های طبیعی این یگان را کمک می کنند از مردم خواست در صورت مشاهده حریق با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل کنند.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

۷۱۸۶/۶۰۴۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟