پنج ایستگاه آتش‌نشانی به مردم خمین خدمات ارایه می‌کنند


پنج ایستگاه آتش‌نشانی به مردم خمین خدمات ارایه می‌کنند

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: پنج ایستگاه آتش‌نشانی در این شهرستان به مردم خدمات مختلف در حوادث ارایه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «احمد طهرانی» عصر دوشنبه در آیین تجلیل از آتش‌نشانان و همیاران آتش‌نشان خمین، افزود: این ایستگاه‌ها در شهرهای خمین و قورچی‌باشی و روستاهای شهابیه ، فرنق و جوادیه فعالیت دارند.
وی ادامه داد: ایجاد شرایط برابر در روستا با شهر در دسترسی به خدماتی نظیر آتش‌نشانی در راستای برقراری عدالت اجتماعی یکی از وظایف نظام حاکمیت است.
فرماندار خمین اظهار داشت: حوادث طبیعی و انسانی هر دو باید حین رخ دادن به سرعت امدادرسانی شوند و حضور سریع آتش‌نشانی در محل حادثه در کاهش تلفات جانی و مالی تاثیرگذار است.
طهرانی گفت: شهروندان از حضور آتش‌نشانان در جامعه آرامش می‌گیرند و باید احساس خوب امنیت و آرامش با کمک کیفی امدادی ادامه یابد.
وی افزود: آتش‌نشانان سربازان خط مقدم حوادث غیرمترقبه به‌شمار می‌روند که باید همواره آماده برای مقابله با هرگونه حادثه‌ای باشند.

امام جمعه خمین نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان گفت: آتش‌نشانان در اوج ایثار و از خودگذشتگی خلق حماسه می‌کنند و این شاخصی انسانی است.
حجت الاسلام سید «علی حسینی‌پور» افزود: شغل آتش‌نشانی سخت و حساس است و درجه ایثار و از خودگذشتگی در آتش‌نشانان بسیار بالا است که این امر نشات گرفته از روحیه بالای ایثار و شجاعت در بین آنان است.
وی ادامه داد: آتش‌نشانان به شکل شبانه‌روزی، عاشقانه، مخلصانه و با دغدغه ایجاد امنیت برای مردم شهرستان در زمانهای بحرانی نقش آفرین هستند.
مسئول ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین نیز در این آیین گفت: بر اساس استاندارد شهرستان خمین باید دارای ۲ ایستگاه آتش‌نشانی و ۲۸ نیروی فعال باشد که اکنون یک ایستگاه و ۹ نیرو در آن فعالیت دارد.

«مهدی کمانی» افزود: عملیات اجرایی دومین ایستگاه آتش‌نشانی شهرستان آغاز شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود با کمک خیران و تامین اعتبار مورد نیاز این ایستگاه امسال به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: باز شدن در ورودی تنها ایستگاه آتش‌نشانی خمین داخل کوچه و روبه‌روی مدرسه، کمبود نیروی انسانی، نداشتن تجهیزات و دسترسی نداشتن به ساختمان‌های بلندمرتبه از مهمترین مشکلات آتش‌نشانی شهرستان است.
مسئول ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین اظهار داشت: ۵۵۵ ماموریت توسط ایستگاه های آتش‌نشانی این شهرستان انجام شده و شکایت مردمی از این ماموریت‌ها صفر است.
کمانی پیشگیری از حادثه را اولین هدف آتش‌نشانان بیان کرد و افزود: به منظور این هدف از۴۲۰ ساختمان بازدید، اماکن پرخطر شناسایی و کلاس‌های آموزشی برای شرکت‌های شهرک صنعتی شهرستان برگزار شد.
وی گفت: ۵۰۰ نفر در خمین با «شعار هر خانواده یک آتش‌نشان» در دوره‌های همیار آتش‌نشان این شهرستان شرکت کردند.

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفتن زمان، هشت شیرهیدرولیک برای مهار کردن آتش سوزی در مناطق مختلف شهرنصب شده است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.
/۶۰۱۳/۹۹۳۰



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !