طرح روستای بدون بیکار در خراسان جنوبی اجرا شد


طرح روستای بدون بیکار در خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - طرح روستای بدون بیکار در 6 روستای استان خراسان جنوبی اجرا شد که در قالب این طرح 110 طرح اشتغال به مبلغ 24 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرد.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: این طرح در روستاهای تجن، خونیک، اندریک، فلک، روم و محمدآباد پسکوه اجرا و با پرداخت تسهیلات منجر به ایجاد ۱۸۴ فرصت شغلی در این روستاها شد.

محمد زنگنه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین مولفه‌های رویکرد اقتصاد مقاومتی، تقویت توان تولید ملی است و پایگاه اصلی تولید ملی در هر کشور در روستا شکل یافته و رشد می‌کند.

وی اظهار داشت: دهه‌های گذشته در پی برخی تغییرات اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده، روستاها به مثابه کانون اصلی تولید در کشور توسعه نیافته‌اند.

وی تصریح کرد: مهاجرت‌های بی‌رویه، کم‌آبی، فرهنگ علاقه به شهرنشینی از جمله عوامل هستند که سبب کاهش ظرفیت‌های تولیدی در روستاها شده‌اند.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: به همین منظور صندوق کارآفرینی امید تلاش کرد «طرح روستای بدون بیکار و طرح هر روستا یک محصول» را در راستای استراتژی صنعتی‌سازی روستاها و راهبرد منبع‌گرایی و مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها به عنوان عامل و منبع مزیت رقابتی با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط ملی، استانی و محلی اجرا کند.

وی افزود: این طرح‌ها با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت‌پذیری افراد جامعه محلی به منظور اشتغال پایدار و ریشه‌کنی بیکاری همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

زنگنه ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در زمینه اجرای این دو طرح با همکاری سایر نهادهای مسئول در حوزه اشتغال روستاها موفق به اجرای این طرح‌ها در برخی روستاها شد.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا