طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی


خورش انار بیج از انواع خورش های شمالی خوشمزه است و در طرز تهیه انار بیج از سبزی محلی و آب انار ترش و گوشت و رب انار و … استفاده می شود و شما می توانید این نوع غذای ایرانی را در منزل به راحتی بپزید. باقلا قاتق، مرغ ترش، ترش تره و انار بیج از انواع خورش های محبوب و خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد نمایید بهتر است...

خورش انار بیج از انواع خورش های شمالی خوشمزه است و در طرز تهیه انار بیج از سبزی محلی و آب انار ترش و گوشت و رب انار و … استفاده می شود و شما می توانید این نوع غذای ایرانی را در منزل به راحتی بپزید.

باقلا قاتق، مرغ ترش، ترش تره و انار بیج از انواع خورش های محبوب و خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد نمایید بهتر است از تهیه این نوع خورش ها در منزل غافل نشوید.

طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی

طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی
طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی

مواد لازم

گردو چرخ کرده : یک پیمانه گوشت چرخ کرده : نیم کیلوگرم سبزی ( نعناء : ۵۰ گرم ، تره : ۲۰۰ گرم ، جعفری : ۱۵۰ گرم ، گشنیز : ۱۰۰ گرم ) : نیم کیلوگرم سبزیجات محلی ( خالواش و چوچاق ) : ۱۰۰ گرم پیاز متوسط : یک عدد رب انار : ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری نمک : به مقدار لازم فلفل : به مقدار لازم گلپر : به مقدار لازم

طرز تهیه انار بیج

برای تهیه خورش انار بیج ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و نمک و فلفل مخلوط نمایید و آن ها را ورز دهید سپس مخلوط گوشتی را به صورت قلقلی هایی با اندازه یک گردو کوچک در آورید.

گردوی چرخ شده را روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا داغ شود ولی تغییر رنگ ندهد سپس سه لیوان آب یخ روی گردوها بریزید و آن ها را حرارت دهید.

طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی

در این مرحله از طرز تهیه انار بیج سبزی ها را مقداری خرد کنید و آن ها را به همراه مقدار کمی روغن تفت دهید و بعد از اینکه آب و گردو به دمای جوش رسیدند سبزیجات سرخ شده را به مواد خورش بیفزایید و رب انار را هم در این مرحله به مواد خورش اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید به همراه رب انار مقداری رب آلوچه یا رب نارنج نیز به خورش بیفزایید.

قلقلی ها را در مقداری روغن تفت دهید و به خورش بیفزایید و اجازه دهید تا خورش به مدت یک ساعت دیگر نیز روی حرارت ملایم پخته شود و به روغن بیفتد و اگر خورش نیاز به آب داشت می توانید مقداری آب به آن بیفزایید.

طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی

نکاتی برای پخت بهتر انار بیج

۱. توجه داشته باشید که میزان نعناء و سبزی های محلی شمالی باید کمتر از بقیه سبزی ها باشد.

۲. در صورتی که به سبزی های محلی دسترسی نداشتید می توانید مقداری پونه را جایگزین آن ها نمایید.

۳. در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری از سبزی های معطر را قبل از سرخ کردن بردارید و به مخلوط گوشتی بیفزایید.

۴. در دستور تهیه انار بیج مقداری آب سرد یا چند تکه یخ را به خورش بیفزایید تا روغن گردو درآید.

طرز تهیه انار بیج یک خورش فوق العاده خوشمزه گیلانی

در این مطلب با طرز تهیه انار بیج آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این خورش نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان