مدارس استان مکلف به برگزاری نماز جماعت هستند


مدارس استان مکلف به برگزاری نماز جماعت هستند

مدیر ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تمام مدارس استان مکلف به برگزاری نماز جماعت هستند،گفت: حدود 2 درصد از مدارس استان فاقد نمازخانه هستند که آن هم به دلیل فرسودگی مدرسه و نیازمند بودن آن به تخریب و بازسازی است.

محمد خامه‌یار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: در راستای اعتلای فرهنگ برگزاری نماز جماعت در مدارس جلساتی با دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده و در تمام مدارس برگزاری ۱۰۰ نشست دانش آموزی، ۱۰۰ نشست انجمن اولیا و مربیان و ۱۲۰۰ برنامه آموزشی نماز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام مدارس استان مکلف به برگزاری نماز جماعت هستند، افزود: در ۸۰ درصد مدارس روحانیون حضور دارند که در همین راستا با سپاه پاسداران نیز برای جذب روحانیون و ائمه جماعت تعاملاتی انجام گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز قم ادامه داد: از جانب ستاد اقامه نماز اصرار بر این است که نماز جماعت در تمامی مدارس توسط روحانی و امام جماعت برگزار شود و این امر تا حد بسیار زیادی به وقوع پیوسته است.

خامه‌یار در خصوص مجهز بودن مدارس استان به نمازخانه اظهار کرد: شاید حدود ۲ درصد از مدارس استان فاقد نمازخانه باشند که آن هم به دلیل فرسودگی مدرسه و نیازمند بودن آن به تخریب و بازسازی است، نمازخانه‌های سایر مدارس نیز دارای کیفیت قابل قبولی است.

وی افزود: استان قم از نظر میزان برگزاری نماز جماعت در مدارس به نسبت سایر استان‌ها جلوتر است و این خود نقطه عطفی در فعالیت‌های ستاد اقامه نماز به شمار می‌رود و قرار است جهت اعتلای این امر هر هفته یکی از ائمه جمعه استان در مدارس حاضر شوند و به سخنرانی بپردازند.

مدیر ستاد اقامه نماز بیان کرد: به جهت ترویج نماز، برگزاری حلقه‌های معرفتی در نظر گرفته شده و معاونان فرهنگی مدارس موظف هستند در پایان امسال اسامی دانش‌آموزان برتر نماز را جهت تجلیل به ستاد اقامه نماز معرفی نمایند.

خامه‌یار ادامه داد: از جانب ستاد اقامه نماز در جهت در اختیار قرار دادن اساتید برجسته در زمینه آموزش نماز و مفاهیم قرآنی به آموزش و پرورش اعلام آمادگی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!