50 درصد خانه‌های روستایی استان اردبیل مقاوم سازی شد


50 درصد خانه‌های روستایی استان اردبیل  مقاوم سازی شد

اردبیل-ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 50 درصدخانه‌های مناطق روستایی استان مقاوم سازی شده‌است.

مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه درهمایش روز روستا و عشایر که در سالن شهید رجایی اردبیل با حضور دهیاران برگزار شد افزود: مقاوم سازی مسکن روستایی با هدف عمران و آبادانی روستاها و با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی انجام شده و امید است این طرح منجر به کاهش مهاجرت‌ها و مهاجرت معکوس در روستاها شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر برای ساخت هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره بانکی به روستاییان استان پرداخت می‌شود.

امامی حمایت دولت از دهیاری ها را یادآور شد و گفت:از ابتدای آعاز به کار دولت دکتر روحانی تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ارزش افزوده و ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات هم در اختیار دهیاری‌های این استان قرار گرفته‌است.
وی ادامه داد: سال گذشته برای اشتغال در روستاهای استان هم ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی پنج هزار و ۵۰۰ نفر پرداخت شد.

امامی بیان کرد: همچنین برای تامین آب آشامیدنی روستاهای استان پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای این استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل درباره اجرای طرح‌های هادی روستایی گفت: ۲۰۴ طرح هادی در روستاهای استان با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اجرا شده است.

بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت