تلاش کانون‌های مساجد در شناسایی استعدادهای برتر سرود قابل تقدیر است


تلاش کانون‌های مساجد در شناسایی استعدادهای برتر سرود قابل تقدیر است

سمیعی با بیان‌اینکه تلاش ستاد کانون‌های هنری مساجد نیز در شناسایی استعدادهای برتر در حوزه سرود قابل تقدیر است، گفت: شعر و نغمه هایی که در حوزه اربعین در هیئت ها شنیده ایم در اجرای آلبوم سرود «همصدا با اربعین» به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «امیرحسین سمیعی» در نشست خبری تولید آلبوم «همصدا با اربعین» و شروع گام سوم طرح ملی «هوای تازه» که امروز (چهارشنبه، 17 مهر ماه) در محل حوزه هنری برگزار شد با اشاره به فعالیت های گسترده مرکز موسیقی حوزه هنری در زمینه احیای گروه های سرود در سراسر کشور به ویژه در مناطق دوردست و محروم کشور، گفت: تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در شناسایی استعدادهای برتر در حوزه سرود قابل تقدیر است.

آهنگساز آلبوم سرود «همصدا با اربعین» در ادامه با بیان اینکه در جهان غرب از آواز دسته جمعی یا همان سرود برای انتقال پیام های مهم و ارزشمندشان به جهانیان استفاده می کنند، تصریح کرد: اقدام مرکز موسیقی حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در برجسته کردن آوازهای دسته جمعی و شناسایی و حمایت از گروه های سرود بسیار خوب و قابل تقدیر و کم نظیر است.

وی اضافه کرد: شعر و نغمه هایی که در حوزه اربعین در هیئت ها شنیده ایم در اجرای آلبوم سرود همصدا با اربعین به کار گرفته شده است.

سمیعی تاکید کرد: برای بالا بردن سطح کیفی آلبوم سرود همصدا با اربعین از تجارب و دانش آهنگسازان بسیار خوبی استفاده شده است. این احتمال را می دهیم که این آلبوم بسیار پرمحتوا و غنی است.

وی یادآور شد: امیدواریم آلبوم همصدا با اربعین و سایر آوازهای دسته جمعی بتواند با حمایت دستگاه ها و همچنین در پی استقبال مردمی در سطح کشور جریان ساز باشد.

آهنگساز آلبوم سرود همصدا با اربعین در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه درستی به موضوع سرود در کشور وجود ندارد که اقدامات مرکز موسیقی حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توانسته در توجه بیشتر به سرود جریان ساز باشد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403