به گزارش ایرنا، خداداد غریب پور روز چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر سنگان، تربت حیدریه افزود: این بدان معناست که شرکت ایمیدرو به جز سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی، توجه به زیرساخت ها را نیز مد نظر دارد.
وی اظهار داشت: اهمیت توسعه زیرساخت ها زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم احداث بزرگراه در مسیر تربت حیدریه - خواف، مانع خام فروشی خواهد شد زیرا گندله و کنسانتره از معادن سنگاه خواف به فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد خراسان ارسال می شود و در آنجا به محصولات پایین دستی تبدیل می گردد.
وی گفت: در راستای توسعه زیر ساخت ها، توسعه ریلی در جنوب خراسان رضوی مد نظر است و در صورت فراهم بودن شرایط، احداث فرودگاه در سنگان نیز یکی از برنامه ها و طرحهای مهم است.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسیر تربت حیدریه به خواف، یکی از جاده های پر تردد است و پس از اینکه حوزه سنگان فعال شد، تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده شاهد جا به جایی ۱۷ میلیون تن گندله و کنسانتره از این جاده خواهیم بود و بر همین اساس اجرای این طرح بزرگ ضرورت داشت.
سعید باستانی افزود: امروز همچنین پروژه کمربندی تربت حیدریه و روکش آسفالت آن با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی خط دوم مسیر سنگان به تربت حیدریه دارای چند ویژگی است گفت: نخستین ویژگی این است که عملیات اجرایی از مسیر ابتدایی و انتهایی به صورت همزمان آغاز می شود.
خیرالله خادمی با بیان اینکه این طرح محصول مشترک ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت است افزود: اهمیت این طرح به خاطر معدن سنگان است که درآمد اقتصادی کلان برای کشور دارد لذا میطلبد زیرساختهای منطقه توسعه یابد که یکی از آنها، احداث این بزرگراه بود.
عملیات اجرایی چهار بانده شدن و احداث خط دوم مسیر سنگان - خواف و رشتخوار به تربت حیدریه به طول ۱۳۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۸۶۶ میلیارد تومان روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور و شماری از مسئولان محلی آغاز شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.
۷۰۷۹/۶۱۲۱/۶۰۵۳