احتمال تغییر مسیر تارتار از سیرجان به بوشهر


احتمال تغییر مسیر تارتار از سیرجان به بوشهر
اخراج وینگو بگوویچ از سرمربیگری گل‌گهر سیرجان، اتفاقات عجیبی را در لیگ برتر رقم زد، به‌طوری که چند مربی ناگهان تصمیم گرفتند به بهانه‌های مختلف از تیم‌شان استعفا بدهند تا به سیرجان بروند

. دلیل این مسأله هم احتمالاً چیزی نیست جز موقعیت خوب مالی گل‌گهر، چون این تیم ظاهراً مشکل مالی ندارد و در روزهایی که بی‌پولی گریبان فوتبال ایران را گرفته، مشکلی برای پرداختی‌هایش ندارد. وگرنه خیلی‌ها معتقدند گل‌گهر به‌لحاظ بازیکن، خوب بسته نشده و با این نفرات نمی‌تواند در لیگ برتر بماند.

البته ظاهراً مربیانی که به‌دنبال جدایی بودند، به این مسأله هم فکر کردند و حتی تعدادی بازیکن در نظر گرفتند تا به گل‌گهر اضافه کنند. یکی از این مربیان هم مهدی تارتار، سرمربی مستعفی نفت مسجدسلیمان است. نکته جالب این است که تارتار برای جدایی از نفتی‌ها ابتدا مشکلات مالی را بهانه کرد تا استعفا دهد اما مسئولان این باشگاه خوزستانی قول دادند مشکلات به‌زودی حل شود. در این مورد حتی غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با تارتار صحبت کرد و به او قول داد برای حل مشکلات کمک کند اما این‌بار تارتار مشکلات شخصی را بهانه کرد تا از نفت مسجدسلیمان جدا شود.

تارتار هیچ استعفای رسمی هم به باشگاه نفت مسجدسلیمان نداد و برای این کار، ترجیح داد از طریق کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال وارد عمل شود و از آنجا فسخ قراردادش را بگیرد. هنوز قرارداد تارتار رسماً فسخ نشده بود که خبر رسید او با مسئولان باشگاه گل‌گهر سیرجان وارد مذاکره شده. طولی نکشید که حسن بدخشان، سرپرست تیم گل‌گهر سیرجان در مصاحبه‌ای اعلام کرد سرمربی تیم امروز یا فردا اعلام می‌شود.

با این مصاحبه، همه منتظر اعلام نام مهدی تارتار به‌عنوان سرمربی جدید گل‌گهر بودند که ناگهان خبرهای عجیبی از سیرجان به گوش رسید. اولین خبر این بود که رئیس کارخانه گل‌گهر با حضور مربیان مستعفی که تارتار هم جزو آنهاست، مخالفت کرده. در ابتدا این خبر چندان جدی به‌نظر نمی‌آمد اما خبرهای بعدی نشان می‌داد مسأله کاملاً جدی است، چراکه ظاهراً به‌جز محمد جواهری، مدیرعامل باشگاه گل‌گهر هیچ‌کدام از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه هم با حضور سرمربیان مستعفی موافق نبودند که بعد از آن، خبر رسید احتمال دارد به‌زودی مدیرعامل باشگاه گل‌گهر هم تغییر کند. این خبر هنوز نه تأیید شده و نه تکذیب، یعنی اینکه شانس تارتار برای هدایت گل‌گهر سیرجان کم شده و احتمالاً این باشگاه باید به‌دنبال مذاکره با سرمربی دیگری باشد.

بدون شک همین مسأله هم باعث تغییر مسیر تارتار از سیرجان به بوشهر شد، چراکه بعد از این اتفاقات خبر رسید احتمال دارد مهدی تارتار به بوشهر برود و جانشین عبدالله ویسی شود. از آنجا که ویسی شرایط خوبی در بوشهر ندارد و با یکسری مخالف مواجه شده، احتمال دارد او هم از این تیم جدا شود. به همین دلیل گفته می‌شود تارتار حالا یکی از گزینه‌های سرمربیگری شاهین بوشهر است و اگر نتواند با گل‌گهر سیرجان قرارداد ببندد که احتمالش خیلی پایین آمده، به بوشهر می‌رود تا جای عبدالله ویسی را بگیرد. البته تارتار همچنان فکر می‌کند برای حضور در گل‌گهر شانس دارد و حالا منتظر جلسه هیأت‌مدیره باشگاه است؛ جلسه‌ای که معلوم نیست چه زمانی برگزار شود چون ظاهراً هر کدام از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه گل‌گهر در شهرهای مختلف هستند و نتوانستند در سیرجان جمع شوند و جلسه بگذارند. حالا تارتار انتظار این جلسه را می‌کشد تا بلکه بتواند با گل‌گهر سیرجان قرارداد امضا کند اما همچنان مخالفت‌ها در مورد حضور سرمربی مستعفی در تیم وجود دارد.

با این شرایط حالا خبر می‌رسد شانس میشو کریستوویچ، سرمربی مس رفسنجان برای هدایت گل‌گهر سیرجان زیاد است. البته میشو الان تیم دارد و نتایج خوبی هم گرفته اما ظاهراً گزینه اصلی هیأت‌مدیره باشگاه گل‌گهر سیرجان است که باید دید در این رابطه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. آیا توافقی بین این ۲ باشگاه هم‌استانی صورت می‌گیرد تا میشو سرمربی گل‌گهر شود یا اینکه تیم سیرجانی به‌دنبال گزینه دیگری خواهد بود؟

با این تغییرات و احتمالات، حالا فقط یک تیم بدون سرمربی می‌ماند و آن هم نفت مسجدسلیمان است؛ تیمی که با مشکلات مالی زیادی مواجه است اما در تلاش است تا زودتر به بازیکنان و اعضای تیم پول برساند. در رابطه با سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان هم گزینه‌های جالبی مطرح می‌شوند. این در حالی است که هنوز فسخ قرارداد مهدی تارتار با نفت مسجدسلیمان رسمی نشده. در هر صورت خبر می‌رسد سیروس پورموسوی سرمربی تیم ملی جوانان ایران و عبدالله ویسی گزینه‌های سرمربیگری این تیم هستند. از آنجا که ویسی قبلاً در این تیم حضور داشت و با مسئولان نفت مسجدسلیمان به مشکل خورد، بعید است شانس چندانی برای بازگشت به این تیم زردپوش خوزستانی داشته باشد، اما ظاهراً بحث پورموسوی کاملاً جدی است.

البته باشگاه نفت مسجدسلیمان برای اینکه همچنان امید کمی به بازگشت تارتار دارد، نمی‌خواهد مذاکرات با دیگر مربیان را به‌صورت رسمی پیش ببرد که مبادا دچار مشکل شود. همین مسأله هم باعث شد پورموسوی مذاکره با نفت مسجدسلیمان را خیلی زود تکذیب کند: «این موضوع صحت ندارد و در حد یک شایعه است. من اهواز هستم و قرار است به تهران بیایم تا از روز جمعه تمرینات تیم جوانان را شروع کنیم. تا به امروز هیچ صحبتی با باشگاه نفت مسجدسلیمان نداشتم و تماسی هم با من گرفته نشده.» حالا باید دید در نهایت چه اتفاقی می‌افتد و این رفت و آمدهای مربیان به کجا ختم خواهد شد.

سمیرا شیرمردی

newspa​per.iran-varzeshi.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی