جمع‌آوری زباله برای شهرداری گرگان 67 میلیارد تومان آب می‌خورد


جمع‌آوری زباله برای شهرداری گرگان 67 میلیارد تومان آب می‌خورد

 گرگان - ایرنا - شهرداری گرگان لایحه انجام خدمات شهری شامل عملیات رفت و روب و جمع آوری زباله گرگان را با هزینه 67 میلیارد تومان به شورای شهر گرگان ارایه کرد تا تصمیم‌گیری در خصوص آن طی روزهای آینده اتخاذ شود.

یکصد هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان شنبه شب به ریاست حمیدرضا آقا ملایی در صحن این نهاد مردمی با حضور شهردار گرگان برگزار شد.

بررسی لایحه شهرداری گرگان در خصوص واگذاری خدمات شهری مرکز استان گلستان به پیمانکاران بیشترین وقت جلسه را بخود اختصاص داد.

در سال ۹۷ شهرداری گرگان انجام خدمات شهری برای دو سال ۹۷ و ۹۸ در سه ناحیه را با رقم تقریبی ۴۵ میلیارد تومان به سه شرکت برنده مناقصه واگذار کرد.

جهش قیمت اواخر سال ۹۷ و الزامات وزارت کار مبنی بر افزایش حقوق کارگران به همراه ضرورت پرداخت سنوات خدمتی سبب شد تا پیمانکاران مجری خدمات شهری طی جلساتی با شهرداری گرگان خواستار لغو و فسخ قرارداد و یا افزایش قیمت شوند.

پیش بینی نشدن این موارد در بندهای قرارداد تنظیمی با پیمانکاران، اهمیت استمرار فعالیت جمع آوری زباله و حفظ سلامت شهروندان و در ادامه ورود دستگاه های نظارتی سبب شد تا طی صورت جلسه ای بین کارفرما (شهرداری) و پیمانکار توافقی مبنی بر اقاله قرارداد قدیمی صورت بگیرد و انجام مناقضه جدید با قیمت روز در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

در مناقصه جدید ارایه خدمات شهری در سه ناحیه شهر گرگان، صرفا سه شرکت پیشنهادات خود را ارایه و هر یک برنده یک ناحیه شدند؛ مجموع رقم پیشنهادی توسط سه شرکت مبلغ ۷۱ میلیارد تومان برای دو سال کاری عنوان شده بود که با نظر کارشناسان شهرداری این رقم به قیمت عادله ۶۷ میلیارد کاهش یافت.

باوجود این کاهش و یا تخفیف ۴ میلیاردی شهرداری از پیمانکاران، افزایش بیش از ۲۰ میلیاردی بهای خدمات ارایه شده در این قرارداد نسبت به قرارداد سال گذشه سبب شد تا بنا به خواسته تعدادی از اعضای شورای شهر تصمیم گیری در این خصوص به روزهای آتی موکول شود.

مسوول خدمات شهری شهرداری گرگان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۵۴۶ نفر شبانه‌روزی وظیفه رفت و روب از سطح کوچه‌ها، میادین و خیابان‌های شهر گرگان و جمع‌آوری زباله از سطح ۱۴۰ هزار واحد مسکونی گرگان را برعهده دارند.

موسی الرضا صفری اظهار کرد: گرگان ۲۷۵۰ صندوق زباله دارد که جمع‌آوری و انتقال دهها تن زباله آن توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام می شود.

برخی گفته‌ها حاکیست مجموع زباله تولیدی شهر گرگان ۲۵۰ تن است رقمی که کارشناسان آن را خیلی بیشتر می‌دانند.

گفتنی است در جلسه امروز شورای شهر گرگان تعدادی از اعضا از شهردار خواستند تا در نصب مدیران بویژه معاونت‌های شهرداری به سوابق و توانمندی کارکنان و نیز اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح دقت نظر و توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا در هفته گذشته و با حکم عبدالرضا دادبود تعدادی از مدیران سازمانهای زیر مجموعه شهرداری، معاونت‌ها و شهرداران مناطق تغییر یافتند.

موضوعاتی همچون پرداخت مساعدت مالی به تعدادی از شهروندان، جلوگیری از تبعیض در صدور مجوز برای تخلیه نخاله در منطقه هزار پیچ، پیگیری پرداخت حقوق کارکنان خدمات شهری در این جلسه به بحث و گفتگو گذاشته شد.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


عقب ماندگی مزمن بخش سلامت و درمان/رفع کمبودها اقدام جهادی می‌طلبد