بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیرهای گردشگری کرمانشاه مستقر شود


بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیرهای گردشگری کرمانشاه مستقر شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، خواستار راه‌اندازی بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی در مسیرهای گردشگری استان شد و گفت: در بسیاری از مسیرهای پرتردد گردشگری نمادی از صنایع دستی استان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهرداد سالاری روز یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، خواستار ورود بخش خصوصی به موضوع راه‌اندازی بازارچه‌ها و فروشگاه‌ های صنایع دستی در استان شد و افزود: دولت از طریق پرداخت تسهیلات می‌تواند از بخش خصوصی برای راه‌اندازی این بازارچه‌ها حمایت کند.

او کرمانشاه را از نظر صنایع دستی یکی از استانهای دارای قدمت تاریخی دانست و گفت: صنایع دستی فاخری در استان وجود دارد که برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی، رونق اقتصادی و توسعه گردشگری استان کرمانشاه استفاده کنیم.

او یادآوری کرد که خیابان مدرس در شهر کرمانشاه به عنوان یکی از نمادهای اصلی این شهر فاقد یک بازارچه مناسب برای معرفی آثار صنایع دستی به گردشگران است و می‌طلبد که بخش خصوصی را ترغیب به این کار کنیم.

او تاکید کرد که این بازارچه‌ها باید در مکان‌های مناسب و در مسیرهای گردشگری دایر شود تا مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه جدی به احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی در استان شد و گفت: باید از تجربیات استان یزد در موضوع احیای این بافت‌ها استفاده شود.

سالاری همچنین به وجود ۱۲ کاروانسرا در «تاریکه بازار» کرمانشاه اشاره کرد و افزود: باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب این کاروانسراها را احیا و راه‌اندازی کرد.

وی خواستار اهتمام هرچه بیشتر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بحث احیای بافت‌های فرسوده در استان شد.

کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اکنون ۶۰ رشته فعال و ۱۸ هزار صنعتگر در این بخش فعال است.

ارغوان‌بافی، گیوه‌بافی، میناکاری، البسه محلی، خیاطی، قلم‌زنی، ملیله‌سازی، حصیربافی، تراش شیشه، زیورآلات و قلم‌زنی از جمله آثار صنایع دستی استان است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی