رایج‌ترین اشتباهات در نظافت خانه


رایج‌ترین اشتباهات در نظافت خانه

گاهی بعضی از ما خانم‌ها در تمیز کردن خانه، اشتباهاتی را مرتکب می شویم که نتیجه ‏ عکس می دهد. مثلا شما فکر می کنید با شیشه شوی می توانید همه شیشه هایتان را برق بیندازید اما روشی که به کار می گیرید، اشتباه است و شیشه‌هایتان...

به گزارش بهداشت نیوز

از یک دستمال برای گردگیری همه جا استفاده می‌کنید
زمانی که شما یک دستمال را برای گردگیری کل خانه استفاده می‌کنید، جرم‌ها از سطوح قبلی به دستمال می چسبد و به سطح بعدی منتقل می‌شود. به عنوان مثال، شما ابتدا با دستمالی میز اتاق‎ خوابتان را تمیز می‌کنید و سپس با همان دستمال به سراغ کابینت‌های آشپزخانه می‌روید. اگر به خیال خودتان فکر می‌کنید با این کار خانه شما تمیز می‌شود، اشتباه است. در واقع شما دارید جرم‌ها را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنید.
کیسه جارو برقی را خالی نمی‌کنید
زمانی که شما کیسه جاروبرقی را خالی نمی‌کنید، نه تنها جارو برقی‎تان آشغال‌ها را جمع نمی‌کند بلکه کثیفی‌های داخل کیسه را نیز روی فرش شما منتقل می‌کند. بنابراین به محض این‌که احساس کردید کیسه جارو برقی شما پر شده، آن را خالی کنید حتی اگر فکر می‌کنید مکش خوبی دارد. پس از آن، با یک حوله خیس ورودی لوله را نیز پاک کنید تا تمام گرد و غبار‌ها از روی آن برداشته شود.
تمیز کردن را از زمین آغاز می‌کنید
آیا شما هم جزو افرادی هستید که تمیز کردن خانه را از زمین آغاز می‌کنید؟ اگر شما اول زمین را جاروبرقی می‎کشید و سپس به سراغ گردگیری یا تمیز کردن قفسه‌ها می‎روید، به دلیل این که گرد و غبار از روی وسایل به زمین منتقل می‌شوند، در نهایت مجبور می‌شوید زمین را بار دیگر تمیز کنید. بنابراین سعی کنید خانه یا اتاق‎تان را از بالا تمیز کنید و به سمت پایین بیایید. مثلا اول شیشه پنجره‌ها را پاک کنید، سپس میز‌ها را گردگیری کنید و در نهایت به نظافت زمین برسید.
اسپری‌های شوینده را مستقیم به سطوح می‌پاشید
همه ما عادت کردیم اسپری‌های شوینده را به طور مستقیم به سطوح مد نظرمان بپاشیم. مثلا اسپری شیشه پاک‌کن را به شیشه می‌زنیم یا این که لکه بر را مستقیم روی مبل‎مان اسپری می‌کنیم، در حالی که این کار باعث می‌شود گرد و غبار به آن سطوح بیشتر بچسبد. بنابراین برای این‌که از تمیز کردن سطوح مختلف با اسپری نتیجه بهتری بگیرید، اسپری را به جای این‌که به طور مستقیم روی سطوح بپاشید، اول روی دستمال اسپری کنید، سپس سطح مد نظرتان را با آن پاک کنید.

منبع: سلامانه


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟