120هزار زائر مشمول از مرزهای کشور راهی عتبات عالیات شدند


120هزار زائر مشمول از مرزهای کشور راهی عتبات عالیات شدند

اهواز - ایرنا - رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: 120هزار زائر مشمول خدمت سربازی از ابتدای حرکت زائران اربعنی حسینی به کربلای معلی ونجف اشرف تاکنون از مرزهای چهارگانه خسروی ، مهران ، چذابه و شلمچه راهی عراق شدند.

سردار سرتیپ تقی مهری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه افزود: این گروه از زائران شامل طلاب ، دانشجویان و دانش آموزان پس از انجام تشریفات قانونی به همایش عظیم اربعین حسین پیوستند.
وی گفت: سازمان وطیفه عمومی ناجا در اربعین امسال تسهیلات خوبی برای مشمولان خدمت سربازی به شرط داشتن گذرنامه و نداشتن منع قانونی خروج از کشور درنظر گرفت و با هماهنگی پلیس گذرنامه، شرایط برای خروج زائران مشمول که از جوانان مشتاق زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) بودند فراهم شد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در ادامه افزود: این دسته از زائران برای بازگشت به میهن اسلامی مشکلی نخواهند داشت.
این مقام ارشد ناجا درادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی با همه توان برای تسهیل عزیمت زائران اربعین حسینی بسیج شده است، افزود: این تسهیلات سبب شده زائران اربعین حسینی در فضایی آرام و بدون دغدغه به کربلای معلی و نجف اشرف بروند.
سردار سرتیپ مهری در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه از گیت های خروجی و ورودی پایانه و نقطه صفر مرزی دیدن کرد.
از ابتدای حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه ، فرماندهان ارشد نیروی انتظامی از این گذرگاه های مرزی بازدید کرده و تردد زائران اربعین حسینی را رصد و پایش کردند.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !