ترویج کتاب‌خوانی در شیرینی‌فروشی یک ابرکوهی


ترویج کتاب‌خوانی در شیرینی‌فروشی یک ابرکوهی

یک شیرینی فروش خوش ذوق در شهرستان ابرکوه یزد که امسال پایتخت کتاب ایران را یدک می‏‌کشد، در مغازه‎اش یک قفسه کتاب ایجاد کرده و با قرار دادن چند کتاب و امانت دادن آن‌ها به علاقمندان، همشهریان و مشتریانش را به کتابخوانی تشویق می‎کند.

«محمد قدیریان» که چند ماهی است در خیابان شهید بهشتی ابرکوه، یک کافه قنادی را با کمک همسرش و با حال و هوای کتاب و کتابخوانی اداره می‌کند، در گفت‎وگو با ایسنا، می‏‌گوید: دانش آموخته کارشناسی بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستم و مدتی است که در شبکه بهداشت شهرستان ابرکوه مشغول به کار هستم.

وی ادامه می‎دهد: سه سال است که در کنار کار اداری، به شیرینی‏‌سازی و به تازگی نیز به شیرینی‏‌فروشی مشغول هستم.

وی هدف خود از این که در مغازه‎اش قفسه کتابی برای مشتریانش نصب کرده را ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی اعلام می‏‌کند و می‎گوید: البته پیشنهاد این اقدام را همسرم داد چرا که علاقه شدیدی به کتاب خواندن دارد و همین شد که این پیشنهاد رو اجرایی کردیم.

قدیریان با اشاره به این که سعی کرده از همه مدل کتابی را برای سلایق مختلف توی قفسه کتاب مغازه‎اش داشته باشد، در مورد واکنش مردم به این کار اظهار می‎کند: تاکنون واکنش‏‌های مثبتی داشته‎ایم و برای خیلی از مشتریان این حرکت جالب بوده است به نحوی که برخی در مغازه مشغول مطالعه می‎شوند و بعضی نیز کتابی را به امانت می‎برند تا در فرصتی مناسب آن را مطالعه کنند.

وی خاطرنشان می‎کند: به دلیل کوچک بودن فضای مغازه سعی کردیم که در حد توان و تا جایی که فضا اجازه بدهد، کتابخانه کوچکی راه‏‌اندازی کنیم تا بتونیم قدمی برای بالا بردن سطح مطالعه در شهرستان و شاید حتی در کشور ایجاد کنیم.

وی معتقد است که این قبیل اقدام‎ها باعث می‎شود که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم شهر ارتقا یابد.

این ابرکوهی خوش ذوق در پایان به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره می‏‌کند و می‏‌گوید: همیشه برند شدن، ارزش زیادی رو با خودش به همراه دارد به نحوی که وقتی یک کالایی برند می‏‌شود و اسم و رسم پیدا می‎کند، بیشتر به آن توجه بیشتری می‏‌شود و ارزشش بالاتر می‎رود و یزد هم با گرفتن این عنوان می‏‌تواند در حوزه‏‌های فرهنگی توجه بیشتری رو به خودش معطوف کند و زمینه‏‌ساز اتفاقات مثبتی در حوزه فرهنگی در یزد و استان باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان