جایگزینی تولید داخلی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است


جایگزینی تولید داخلی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به موازات مبارزه با قاچاق پوشاک باید درصدد جایگزینی محصول داخلی و فرهنگ‌سازی استفاده از آن باشیم.

حبیب امین زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالای آذربایجان شرقی، افزود: در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان انجام شده است و در همین راستا باید محصول اصیل و با کیفیت به عنوان جایگزین معرفی شود.

وی ادامه داد: رقابت پذیر بودن، کیفیت و قیمت مناسب جزء مولفه های مهم محصول بومی بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مصمم به حمایت از تولید ملی هستیم، اظهار داشت: فرهنگ سازی استفاده از تولید ملی از طریق رسانه ها بویژه رسانه ملی از یک سو و همت و تلاش مضاعف تولیدکنندگان پوشاک استان از سوی دیگر باعث خواهد شد با رونق محصول ایرانی شاهد کاهش قاچاق باشیم.

امین زاده وجود واسطه های زائد بین مصرف کننده و تولیدکننده پوشاک را عاملی برای کاهش اثربخشی تسهیلات ارائه شده به این بخش عنوان کرد و گفت: تزریق هر میزان تسهیات مالی به صنعت به نفع واسطه هاست تا تولید کننده و مصرف کننده و بر این اساس باید ترتیبی اتخاذ شود تا حد الامکان شاهد کاهش منطقی واسطه ها باشیم.

در این نشست که معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت و همچنین نظارت و بازرسی سازمان، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اتاق اصناف تبریز و اتحادیه های صنفی و انجمن های صنعتی مرتبط با حوزه پوشاک حضور داشتند؛ مواردی همچون ارائه تسهیلات کم بهره بانکی، حمایت های رسانه ای، حمایت سازمانهایی نظیر شهرداری و امورمالیاتی، برگزاری مدون نمایشگاه های مد و لباس، نظارت بیشتر بر فضای مجازی برای جلوگیری از فروش پوشاک قاچاق در بستر پیام رسانهای مجازی در جهت حمایت از تولید ملی در صنعت پوشاک مطرح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: جشنواره کوچ عشایر مغان