مردم بخش لوندویل آستارا برای پیاده‌روی اربعین آماده می‌شوند


مردم بخش لوندویل آستارا برای پیاده‌روی اربعین آماده می‌شوند

آستارا - ایرنا - بخشدار لوندویل آستارا با اشاره به موقعیت این بخش در مسیر گذر کاروان‌های زائران کربلا، آمادگی مسئولان و اهالی را برای برگزاری پیاده‌روی باشکوه در روز اربعین حسینی خواستار شد.

توحید کرم زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرعی ساماندهی شئون فرهنگی در بخشداری لوندویل گفت: همه ساله آئین پیاده روی جاماندگان از زیارت کربلا همزمان با سراسر کشور در روز اربعین در این بخش نیز برگزار می شود و امسال عزاداران حسینی، راس ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد جامع لوندویل به سمت حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) حرکت خواهند کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر، وحدت و تقریب مذاهب، اهتمام به نماز اول وقت و جماعت، ترویج مکارم اخلاقی و صبر را از درس های عاشورا دانست و بر همکاری هیات های عزاداری و امنای مساجد و محلات لوندویل در اجرای بهتر برنامه های اربعین و مناسبت های آخر ماه صفر تاکید کرد.

مردم بخش لوندویل آستارا برای پیاده‌روی اربعین آماده می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا ستاد ساماندهی شئون فرهنگی آستارا نیز ساعت حرکت پیاده روی اربعین حسینی از این شهر به حرم امامزادگان را ۹ صبح از مقابل مسجد محمد رسول الله اعلام کرده است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و بقعه متبرکه آنها در حد فاصل شهرهای آستارا و لوندویل قرار گرفته است و همه ساله مردم مسلمان و جاماندگان زیارت امام حسین (ع) در این شهرها، در روز اربعین به سوی حرم حرکت کرده و در آنجا با اجتماعی پرشور و شعور، به سوگواری و احسان نذورات می پردازند.

بخش لوندویل شهرستان آستارا با ۱۴۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۲ هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال ۱۳۸۰ به عنوان بخش معرفی شده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و امسال ۱۶ هزار و ۸۰۰ زائر خارجی با گذر از مرز این شهرستان به کربلا عزیمت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟