خدمات گسترده موکب مهدی موعود(عج) به زائران اربعین حسینی به همت 40 خادم مسجدی


خدمات گسترده موکب مهدی موعود(عج) به زائران اربعین حسینی به همت 40 خادم مسجدی

آبیار با اشاره به خدمت رسانی موکب مهدی موعود(عج) به زائران اربعین حسینی توسط 40 خادم گفت: این موکب قابلیت اسکان روزانه 500 زائر با ارایه خدمات گسترده اطعام، پذیرایی و فرهنگی دارد.

«حمید آبیار» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات ارایه شده توسط موکب مهدی موعود (عج) مسجد جامع فردوس استان خراسان جنوبی برای زائران اربعین حسینی از ابتدای برپایی موکب در شهر کاظمین گفت: فعالیت موکب مهدی موعود(عج) از 15 مهر ماه در کاظمین در فضای بالغ بر 700 متر مربع آغاز شده است و این موکب روزانه ظرفیت اسکان 500 زائر اربعینی حسینی دارد.

خدمات گسترده موکب مهدی موعود(عج) به زائران اربعین حسینی به همت 40 خادم مسجدیمدیر کانون فرهنگی هنری مهدی موعود(عج) مسجد جامع فردوس شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی افزود: از زمان برپایی این موکب تاکنون 40 خادم به صورت شبانه روز در این موکب مشغول به خدمت رسانی به زائران هستند و تاکنون از 9400 نفر صبحانه،بیش از 10 هزار نفر نهار و بیش از هشت هزار نفر شام پذیرایی شده اند.

آبیار ادامه داد: در زمینه پیرایش هم به 420 نفر، خیاطی 170 نفر، شتشو 800 نفر، شارژ و امانات نیز 7 هزار و 800 نفر زائر اربعین حسینی خدمت رسانی صورت گرفته است،همچنین در زمینه تعمیر کفش، واکس زنی و گمشدگان نیز در این موکب خدماتی به زائران ارایه می شود.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی نیز در این موکب میزبان کارشناسان بنیاد مهدویت برای پاسخگویی به شبهات دینی بوده ایم، ضمن اینکه با موضوع مهدویت نیز کارگاههای برای زائران برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی موعود(عج) خاطر نشان کرد: مرثیه سرایی، سخنرانی با حضور مبلغان و اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان ایرانی و عراقی، اجرای مسابقات فرهنگی برای کودکان با اهدای جوایز از دیگر فعالیت های این موکب برای زائران اربعین حسینی بوده است.

گفتنی است که خادمان این موکب ظهر پنج شنبه ۱۱ مهر از فردوس به سمت تهران حرکت و روز جمعه۱۲ مهر،‌ پس از بیعت با آرمان های امام راحل به سمت کاظمین حرکت کردند و خدمات خود برای زائران اربعین حسینی را از ۱۵ مهرماه به طور رسمی آغاز و این خدمت رسانی ها تا ۲۵ مهر ماه ادامه دارد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«مونالیزا» صاحب اتاق اختصاصی می شود