1650 طرح ناتمام صنعتی استان اصفهان تکمیل می‌شود


1650 طرح ناتمام صنعتی استان اصفهان تکمیل می‌شود

کاشان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: نزدیک به یک‌هزار و 650 طرح نیمه تمام تولیدی و صنعتی در استان اصفهان شناسایی شده که تا یک‌سال آینده تکمیل خواهند شد.

ایرج موفق روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این تعداد طرح نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان اصفهان شناسایی شد که در صدد برنامه‌ریزی و ارائه تسهیلات برای تکمیل آنها هستیم.

وی بیان کرد: تکمیل این طرح‌های نیمه تمام بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته از طرح‌های با پیشرفت ۹۰ درصد به بالا آغاز شده و به طرح‌های با پیشرفت ۶۰ درصد خواهد رسید تا در نهایت شاهد بهره‌برداری هر چه زودتر آنها و افزایش سهم اشتغال در استان اصفهان باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به ابلاغ شرایط پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از سوی وزارت صمت تاکید کرد: در سفر وزیر به این استان قول مساعدی داده شد تا برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید محدودیتی نداشته باشیم.

وی در ادامه به موضوع بهره‌برداری از دریاچه نمک در استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم سهم استان اصفهان از این دریاچه را زنده کنیم.

موفق با تاکید بر ساماندهی مجوزهای بخش معدن در شهرستان آران‌وبیدگل اضافه کرد: مجوزهای دریافت مصالح مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های عمرانی شهرداری‌های آران‌وبیدگل هم در حال عملیاتی شدن است.

دریاچه نمک آران‌وبیدگل به عنوان بزرگترین دریاچه نمک کشور در بین سه استان اصفهان، قم و سمنان واقع شده و ابعادی برابر ۵۵ کیلومتر در ۳۵ کیلومتر مربع دارد.

کلرید سدیم، سولفات سدیم، کلرید منیزیم و سولفات منیزیم از جمله ترکیب‌های شیمیایی مهم شناسایی شده در این اثر طبیعی است.

آران‌وبیدگل که جزو سه شهرستان نخست استان از نظر نرخ اشتغال محسوب می‌شود، با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اصفهان پنج میلیون نفری، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ، ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری و ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد که صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه