دو دلیل کاهش قیمت طلا در بازار داخل


دو دلیل کاهش قیمت طلا در بازار داخل

نائب رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در مورد دلایل کاهش قیمت طلا در بازار داخل، اظهار داشت: این امر به دو دلیل رخ داده، اول اینکه با توجه به ثبات و کاهش نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار طلا نیز طی روز‌های اخیر کاهشی شده است.

به گزارش بنکر (Banker)، محمد کشتی‌آرای افزود: دوم هم اینکه در روز‌های گذشته بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی پس از چند وقتی که افزایشی بود، تغییر جهت داده و با افت همراه بوده، بطوری که امروز هر اونس طلا ۱۴۹۰ دلار معامله شد، بنابراین این کاهش قیمت در بازار‌های جهانی، در بازار داخل نیز تاثیرگذار بوده است.
کشتی‌آرای ادامه داد: در حال حاضر حتی برای یک ساعت آینده نیز نمی‌توان با توجه به شرایطی که وجود دارد، قیمت‌ها را در بازار داخل پیش‌بینی کرد، اما به صورت کلی می‌توان گفت، تا پایان هفته قیمت‌ها ثبات داشته و در همین محدوده خواهند بود.
نائب رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: از سوی دیگر به دلیلی رکودی که این روز‌ها در بازار طلا و جواهر وجود دارد، با توجه به مناسبت‌هایی که در پیش تشدید خواهد شد، به بیان دیگر تا پایان ماه صفر خرید و فروش در بازار طلا و جواهر به حداقل خود خواهد رسید.
وی همچنین در مورد قیمت‌های روز جاری طلا و سکه در بازار داخل گفت: در داد و ستد‌های امروز هر مثقال طلا یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی نیز ۸۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفتند.
کشتی‌آرای اضافه کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم، ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۵ هزار تومان و ربع سکه نیز یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان قیمت خوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج