اردوغان تهدید کرد: حملات بعد از آتش بس سنگین خواهد بود/ کردها باید منطقه امن را ترک کنند


اردوغان تهدید کرد: حملات بعد از آتش بس سنگین خواهد بود/ کردها باید منطقه امن را ترک کنند

شفقنا- اردوغان به کردها هشدار داد که حملات بعد از آتش بس شدیدتر از قبل خواهد بود و نیروهای وی در مدت چهار روز به حمله برمی گردند مگر اینکه نیروهای کرد از منطقه امن خارج شوند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، اردوغان  در گفتگو با خبرنگاران در استانبول هشدار داد که در صورت عدم عقب […]

اردوغان تهدید کرد: حملات بعد از آتش بس سنگین خواهد بود/ کردها باید منطقه امن را ترک کنند

شفقنا- اردوغان به کردها هشدار داد که حملات بعد از آتش بس شدیدتر از قبل خواهد بود و نیروهای وی در مدت چهار روز به حمله برمی گردند مگر اینکه نیروهای کرد از منطقه امن خارج شوند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، اردوغان در گفتگو با خبرنگاران در استانبول هشدار داد که در صورت عدم عقب نشینی کردها از منطقه امن مرزی ، عملیات گسترده ای را علیه نیروهای کرد انجام می دهد.

اردوغان اظهار داشت: نیروهای کرد باید بدون استثنا از یک ناحیه ۳۰ کیلومتری (۱۸.۶ مایل) در عمق سوریه خارج شوند، منطقه ای که ۴۴۰ کیلومتر (۲۷۳.۴ مایل) در امتداد مرزهای شرقی ترکیه با سوریه قرار دارد.
اردوغان گفت: اگر وعده ها تا عصر سه شنبه عملی شود، موضوع منطقه امن حل خواهد شد. در صورت عدم موفقیت ، عملیات در اولین دقیقه بعد ازپایان ۱۲۰ ساعت مجددا شروع خواهد شد.

این در حالیست که هیچ نشانه ای از عقب نشینی نیروهای تحت رهبری کردها در منطقه وجود ندارد. و کردها در بیانیه ای اعلام کردند که این معامله فقط برای خالی کردن ۱۲ کیلومتر در طول مرز (۷.۵ مایل) بوده است و این بخش کوچکی از آنچه اردوغان اعلام کرده را در برمی گیرد.
کردها مدعی هستند که متعهد به بیرون کشیدن نیروهای خود از هرجای دیگری نیستند.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟