نگرانی از گسترش مجدد تروریسم در منطقه


نگرانی از گسترش مجدد تروریسم در منطقه

خبرگزاری آریا- عملیات ترکیه در شمال سوریه و سیاست های آمریکا نگرانی ها را درباره گسترش مجدد تروریسم در منطقه افزایش داده است.

نگرانی از گسترش مجدد تروریسم در منطقه
خبرگزاری آریا- عملیات ترکیه در شمال سوریه و سیاست های آمریکا نگرانی ها را درباره گسترش مجدد تروریسم در منطقه افزایش داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، از آخرین تحولات حمله ترکیه به مناطق شمال شرق در سوریه، پیامدها و واکنش ها به آن:

نگرانی از گسترش مجدد تروریسم در منطقه
به گزارش تلویزیون العالم ، وزارت دفاع آمریکا ”پنتاگون“ شماری از اسرای داعش را به اماکن سری انتقال داده است. این مسئله باعث نگرانی برخی محافل امنیتی کشورهای منطقه شد.
در همین حال ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه فاش کرد موضوع تروریست های داعش در زندان های شمال سوریه را با مسئولان عراقی بررسی خواهد کرد. دولت فرانسه اعلام کرد گروه تروریستی داعش به سبب سیاست های آمریکا و ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه و شمال غربی عراق بازخواهد گشت.
تجاوزات ترکیه به شمال سوریه باب تحولات خطرناک ناشی از فرار خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش را از زندان های تحت نظر کردها در سوریه باز کرده است. آرایش مجدد نیروهای آمریکایی در سوریه و سخنان یکی از مسئولان وزارت دفاع درباره انتقال شماری از تروریست های بسیار خطرناک به اماکن سری جدیدترین تصمیمات آمریکاست که جنجال گسترده ای به پا کرده است. این در حالیست که شماری از نیروهای آمریکایی همچنان در پایگاه التنف در جنوب سوریه باقی خواهند ماند.

انتقاد اردوغان از سران عرب
رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از اتحادیه عرب خطاب به سران این اتحادیه گفت: چرا سوریه را از اتحادیه عرب اخراج کردید.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در فراکسیون حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: عملیات ما در سوریه طبق نقشه ادامه دارد.
اردوغان افزود ترکیه همواره با رعایت عدالت، برای برآورده کردن حقوق کرد‌ها در شمال سوریه تلاش کرده است. ما از بشار اسد خواستیم راه گفتگو با کرد‌ها را در پیش گیرد.
اردوغان خطاب به اتحادیه عرب گفت: شما کشور‌های دروغگویی هستید که بدبختی‌های خود را به همه مناطق مجاور گسترش می‌دهید. ترکیه کشوری است که بیشترین مبارزه را با گروه تروریستی داعش داشته است، گروهی که اسلام را بدنام کرده است. برخی کشور‌ها تلویحی ما را از طریق داعش تهدید می‌کنند و این در حالی است که همین کشور‌ها بودند که به داعش به ویژه در منطقه الباب کمک مالی کردند.
اردوغان همچنین روز چهارشنبه گفت: با مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که قرار است عازم آنکارا شود دیدار نخواهد کرد.

جشن مردم دیر الزور
مردم سوریه با برپایی تجمع در شهر دیرالزور، موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش عربی سوریه را جشن گرفتند.
شرکت کنندگان در این تجمع همچنین تجاوز ترکیه به خاک سوریه را محکوم کردند.

به داعش اجازه بازگشت نخواهیم داد
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در آنکارا گفت: ترکیه از اقلیت‌ها در شمال سوریه محافظت می‌کند و به داعش اجازه بازگشت نخواهد داد.
وی تاکید کرد توافق آدانا به ما اجازه می‌دهد وارد خاک سوریه شویم تا آنجا پاکسازی کنیم. هدف ما حفظ تمامیت ارضی سوریه و بازگشت سوری‌ها به سرزمین شان است.
وی همچنین گفت: با طرف آمریکایی توافق کردیم که منطقه امن در بیست کیلومتری عمق خاک سوریه باشد. با آمریکا درباره منبج توافق کرده ایم و تا به امروز نیرو‌های آمریکایی از آنجا عقب نشینی نکرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403