تاکید نخست وزیر انگلیس بر لزوم اجرای سریع برگزیت


نخست وزیر انگلیس تاکید کرد زمان اجرای برگزیت فرا رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در نشست مجلس عوام این کشور با بیان این مطلب به نمایندگان پارلمان انگلیس از آنها خواست از طرح جدید برگزیت وی حمایت کنند. وی در این نشست تاکید کرد، اطمینان دارد به بهترین توافق ممکن برای ترک اتحادیه اروپا دست یافته است. جانسون به نمایندگان پارلمان هشدار داد که در اتحادیه اروپا دیگر تمایلی برای تاخیر بیشتر در اجرای برگزیت وجود ندارد. به اعتقاد من این یک توافق مناسب است. با این توافق جدید زمینه برای مذاکرات بیشتر، برای مذاکرات نتیجه بخش فراهم می شود ... دیگر تمایلی بین دوستان ما در اتحادیه اروپا وجود ندارد که این کار حتی برای یک روز دیگر به تاخیر افتد.

وی افزود: هرگونه تعویق جدید در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) "بی فایده، پرهزینه و مخرب" است. مردم انگلیس و اتحادیه اروپا می خواهند برگزیت را به سرانجام برسانند. وی در این نشست افزود: پارلمان اکنون از فرصتی تاریخی برخوردار است. توافق حاصل شده با اتحادیه اروپا , برگزیت واقعی را امکان پذیر می کند. در اتحادیه اروپا تمایل چندانی برای تعویق بیشتر (برگزیت) وجود ندارد.
نخست وزیر انگلیس در خصوص پیشنهاد اصلاحی لتوین LETWIN اعلام کرد به شدت مایه شرم خواهد بود اگر فرصت برای برگزاری یک رای گیری هدفمند از ما گرفته شود.
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد مطمئنا نمی خواهد دوره انتقالی برگزیت را فراتر از دسامبر 2020 تمدید کند.
کوربین: توافق جدید برگزیت حتی از توافق پیشین بدتر است
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان پارلمان انگلیس برای بررسی مسئله برگزیت در حال برگزاری یک نشست است. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در انگلیس در مخالفت با توافق حاصله بین دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت سخنرانی و اعلام کرد سخنان دولت در این باره که این توافق تنها گزینه برای جلوگیری از یک برگزیت بدون توافق است,​ بی معنی است.
جرمی کوربین رئیس حزب کارگر انگلیس اعلام کرد توافق جدید (برگزیت) حتی از توافق پیشین بدتر است. وی افزود: نمی توان به دولت بوریس جانسون اعتماد کرد.
کوربین تاکید کرد: قانونگذاران هم حزبی وی از توافق بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در خصوص خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) حمایت نمی کنند.
کوربین امروز در نشست پارلمان این کشور با موضوع توافق برگزیت گفت:" رای گیری امروز درباره توافق, به برگزیت پایان نمی دهد. این رای گیری باعث قطعیت نمی شود و مردم باید حرف آخر را بزنند. من یاس و خستگی در سراسر کشور و نیز در این مجلس را کاملا درک می کنم. اما ما نمی توانیم به توافقی رای بدهیم که حتی بدتر از توافقی است که این مجلس, سه بار آن را رد کرد.
سخنگوی جانسون: رای به پیشنهاد اصلاحی لتوین رای به تعویق برگزیت است
سخنگوی سیاسی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد رای به پیشنهاد اصلاحی لتوین LETWIN رای به تعویق (برگزیت) است. وی افزود: ما بر پیروزی در رای گیری در پارلمان تمرکز کرده ایم. تمرکز ما بر اطمینان خاطر یافتن از این موضوع است که پیشنهادی اصلاحی لتوین تصویب نشود. اگر پارلمان به مسدود کردن برگزیت ادامه دهد اقدام جایگزین، انتخابات است
وی افزود: نخست وزیر به صراحت گفته است اگر پارلمان به مسدود کردن برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ادامه دهد، اقدام جایگزین، انتخابات است.

رئیس مجلس عوام اصلاحیه لتوین را برای رای گیری احتمالی برگزید

رئیس مجلس عوام انگلیس اعلام کرد پیشنهاد اصلاحی لتوین LETWIN را برای بحث و رای گیری احتمالی در نشست امروز پارلمان برگزید. در صورتی که پیشنهاد اصلاحی لتوین LETWIN تصویب شود, روز شنبه رای گیری برای تصویب توافق برگزیت در پارلمان انگلیس برگزار نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی