آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد


آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با سالروز اربعین شهادت سید و سالار شیهدان، آیین‎های عزاداری اربعین حسینی روز شنبه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه فعالان هیاتهای مذهبی و هیاتهای عزاداری چهارمحال و بختیاری زائر کربلا برای شرکت در پیاده‌روی اربعین بودند، اما عزاداری سالروز اربعین شهادت امام حسین در استان برگزار شد.
مردم سیاه پوش حسینی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری با برافراشتن پرچم ماتم و راه اندازی کاروان‌های عزاداری، در اربعین سید و سالار شهیدان سوگواری کردند.
مردم این استان، با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از مقابل مساجد، حسینیه ها و تکایا، در غم شهادت قافله سالار کربلا و اسارت خاندان نبوت، اقامه عزا کردند.
اجتماع اربعینی عزاداران سید و سالار شهیدان همراه با پیاده‌روی عزاداران در کنار حرم امامزادگان دو معصوم شهرکرد برگزار شد.
دسته‌های عزاداری شهرکرد با این اجتماع در مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون به سوگواری پرداختند.
امسال در آیین سوگواری اربعین حسینی(ع) بیش از یک هزار هیات عزاداری در چهارمحال و بختیاری فعال شدند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین عزاداری اربعین حسینی در شهرکرد گفت: به برکت نام امام حسین(ع) اربعین اکنون جهانی شده است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: دشمن به دنبال این بود که اربعین برگزار نشود و از تجمعات مردمی عراق به نفع خود سوء استفاده کنند که مردم عراق با هوشیاری در برابر این توطئه آمریکا ایستادند.

وی تصریح کرد:آمریکا با ایجاد ناامنی در عراق به دنبال ساقط کردن دولت عراق بود تا پیاده‌روی اربعین برگزار نشود، اما امسال پیاده‌روی اربعین باشکوه تر از سالهای گذشته با حضور میلیونی مردم برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب