حضور موکب های کویتی در مراسم اربعین در کربلای معلی


حضور موکب های کویتی در مراسم اربعین در کربلای معلی

تهران – ایرنا – موکب های مردم کویت امسال نیز همچون سال های گذشته در راهپیمایی اربعین در جاده نجف به کربلا و در خود کربلای معلی حضور پر شور، چشمگیر و قابل توجهی داشتند.

به گزارش روزنامه کویتی الوطن، کویتی ها چون سایر شرکت کنندگان در این مراسم ضمن اقامه عزا و راهپیمایی به منظور پذیرایی از اربعینی ها موکب هایی برپا کردند و ضمن تامین محل استراحت برای زائران با انواع نوشیدنی ها و خوراکی ها به استقبال از آنان شتافتند.

حضور موکب های کویتی در مراسم اربعین در کربلای معلی


کویتی ها دیروز در کربلا در کنار سایر برادران و خواهران مسلمان و حتی غیر مسلمان خود که از ۲۲ کشور جهان راهی عراق شده اند، جوی سرشار از ایمان و عشق به اهل بیت علیهم السلام را تجربه کردند.
انبوه جمعیت عاشق سرور و سالار شهیدان دیروز به سوی شهر مقدس کربلا همچون سیل به راه افتاد و زائران در کنار موکب های برپا شده به همین مناسبت تابلوی بسیار زیبایی از عشق و محبت به خوبی ها و صبر، ایثار، شهامت، شجاعت، مردم داری و کمک به هم نوع را به تصویر کشیدند که قلم و زبان از توصیف آن عاجز و ناتوان است.
موکب کویتی ها همچون سالیان گذشته ابتدا به حرم امام حسین علیه السلام شرفیاب شده و سپس به حرم ابوالفضل العباس علیه السلام راه یافتند و در کنار سایر اقوام و اقشار مختلف مردم و ملیت ها و اتباع کشورهای گوناگون جهان صحنه های زیبایی از دلدادگی و محبت به اهل بیت و سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا را به تصویر کشیدند.
«ریاض نعمه سلمان» رئیس واحد مراسم و موکب ها و دسته جات حسینی در عراق و جهان اسلام در آستان قدس حسینی و عباسی در همین رابطه اعلام کرد که شمار موکب های عربی و خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در کربلای معلی ثبت شده به طور رسمی در این واحد در سال جاری یعنی ۱۴۴۱ هجری قمری به ۲۲۵ موکب خدمت رسان و عزادار از ۲۲ کشور عربی و غیر عرب بالغ گردید.

پیشتر نیز منابع کویتی اعلام کرده بود که صباح احمد جابر الصباح امیر کویت در دوران معالجه در خارج از این کشور تاکیدات لازم را برای برپایی برنامه ها و مراسم خاص محرم و صفر در این کشور به مسوولان یادآور شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟