بیشترین‌ بارش‌ در ورزقان ثبت شده است/ هوا سردتر می‎شود


بیشترین‌ بارش‌ در ورزقان ثبت شده است/ هوا سردتر می‎شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: طبق اطلاعات کسب شده از ایستگاه‌های سینوپتیک، بیشترین‌ و کم‌ترین بارش حدود 21.7 و 0.2 میلی متر و به ترتیب‌ در ورزقان و مراغه ثبت شده است.

محمد اشجعی در گفت‌گو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: بیشترین میزان بارش در تبریز، حدود 1.4 میلی متر و مربوط به شرق تبریز (زعفرانیه) و کم‌ترین میزان نیز برابر با 0.4 میلی متر و غرب تبریز (فرودگاه) است.

وی از ادامه بارندگی‌ها تا پایان هفته خبر داد و افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‎دهند که بارش‌ها به صورت باران، گاهی رگباری و همراه با رعد و برق است و با توجه به کاهش دما طی دو روز آتی، امکان بارش برف در ارتفاعات نواحی سردسیر نیز وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به آخرین تغییرات دمایی در استان گفت: در طول 24 ساعت گذشته، تبریز در گرم‌ترین ساعات، 21 درجه و در سردترین ساعات نیز 13 درجه بوده و دمای کنونی نیز 15 درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته، یک درجه خنک‌تر شده است.

اشجعی با بیان اینکه شهرستان بستان آباد با دمای هفت درجه بالای صفر در طول 24 ساعت گذشته، سردترین شهر استان بود، خاطرنشان کرد: جلفا نیز با دمای 25 درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهر استان در طول یک روز گذشته بود.

انتهای پیام


منتخب امروز


85 درصد از واحدهای دانش بنیان آذربایجان شرقی در حوزه برق و الکترونیک فعال هستند