نانوایی‌های متخلف تعطیل می‌شوند


نانوایی‌های متخلف تعطیل می‌شوند

کاشان- ایرنا- معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: نانوایی‌های این شهرستان در سه رده سطح‌بندی شدند و واحدها در صورت انجام سه تخلف تعطیل و با نصب پارچه‌نوشته به مردم هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسعود خاندایی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: نانوایی‌ها بر اساس کیفیت نان به عالی، متوسط و پایین سطح‌بندی شده‌اند که این تصمیم برای نخستین‌بار بر اساس مصوبه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان شهرستان کاشان گرفته شده و تعزیرات حکومتی نیز مسوول اجرای آن است.

وی افزود: نانوایی‌هایی که وزن چانه آنها بیش از حد استاندارد باشد و همچنین نان مرغوب و با کیفیت تولید کنند، نانوایی عالی و به نانوایی‌هایی که در چارچوب قانون اقدام به تولید نان و تامین رضایت نسبی شهروندان می‌کنند، نانوایی متوسط گفته می‌شود.

معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان در مورد افزایش قیمت‌ها نیز تشریح کرد: با توجه به شرایطی که بر بازار حاکم بود و همچنین افزایش خدمات دولتی مانند آب، برق، گاز و حقوق، دستمزد و بیمه در پنج سال گذشته، قیمت نان افزایش نیافته بود و این مهم خواسته نانوایان در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: بر این اساس قیمت نان در چارچوب قوانین و مقررات که جزو اختیارهای فرمانداری و کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان شهرستان کاشان است، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

خاندایی با اشاره به توزیع ماهانه ۵۲ هزار کیسه آرد یارانه‌ای ۴۰ کیلوگرمی بین نانوایی‌های کاشان تصریح کرد: کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان این شهرستان همواره از مرحله ورود گندم به آسیاب،آرد کردن گندم تا پخت نان به صورت مستمر نظارت می‌کند و در صورت بروز تخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد.

نزدیک به ۴۰۰ نانوایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که ۶۰ واحد سنگک تنوری، ۱۴۱ واحد لواش ماشینی و بقیه انواع نان‌های دیگر را پخت می‌کنند.

شهرستان کاشان دارای ۲ کارخانه آرد است که بخشی از نیاز سایر شهرستان‌های شمالی استان اصفهان را نیز تامین می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی