هواشناسی برای بوشهر باران پراکنده پیش‌بینی کرد


هواشناسی برای بوشهر باران پراکنده پیش‌بینی کرد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش ابر در ساعت‌های از امشب و فردا در برخی نقاط این استان و شمال خلیج فارس احتمال بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین پیش‌بینی شده در برخی ساعت‌های امروز سرعت وزش بادهای جنوب شرقی روی دریا در قسمت‌های شمالی خلیج فارس افزایش یابد و به دنبال آن تلاطم دریا نیز به طور نسبی بیشتر شود.

وی بیان کرد: تا روز شنبه هفته آینده وزش بادهای جنوبی با شدت و ضعف روی دریا ادامه دارد و از روز شنبه با ورود نخستین سامانه بارشی پاییزی به جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود بتدریج بر میزان ناپایداری‌های جوی در این استان افزوده شود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و افزایش ابر، امشب و فردا در برخی نقاط استان و نیمه شمالی خلیج فارس همراه با احتمال بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده‌است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر و به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 8 تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از امشب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و روی دریا در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و از امشب در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد، جزر اول ۰۹:۲۱ ، مد دوم ۱۶:۵۸ و جزر دوم ۱۹:۲۹ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی