3500 متر خط انتقال آب روستایی در شهرستان ری بازسازی شد


3500 متر خط انتقال آب روستایی در شهرستان ری بازسازی شد

شهرری- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب روستایی ری گفت: سه هزار و 500 متر از خط انتقال آب روستایی و شبکه توزیع روستایی این شهرستان با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال طی یک ماه گذشته بازسازی شد.

علی اکبر هراتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یک هزار متر از خطوط انتقال آب روستاهای عشق آباد و کوره فرهنگی از بخش قلعه نو با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده و یک‌هزار متر نیز از خط انتقال روستای قلعه علیمون بخش مرکزی ری با اعتبارات جاری اداره آب روستایی ری بازسازی شد.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای شهرستان ری بدلیل گستردگی حوزه جغرافیایی نیازمند ایجاد خطوط انتقال جدید و همچنین نوسازی شبکه توزیع آب به صورت مداوم است، افزود: بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید در تامین هزینه‌های بهسازی به کمک اداره آب و فاضلاب روستایی بیایند.

هراتی اضافه کرد: هم اکنون اداره آب و فاضلاب روستایی با ۵۰ حلقه چاه و ۷۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع به ۶۰ روستا با جمعیتی در حدود ۲۵۰ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار مشترک خانگی و تجاری تحت پوشش اداره آب روستایی ری قرار دارند، اظهار داشت: سرانه مصرف آب در این شهرستان ۳۵۰ لیتر برای هر نفر است که این میزان ۲ برابر استاندار کشور می‌باشد.

هراتی تصریح کرد: یکی از دلایل اسراف مشترکان پایین بودن قیمت آب بها است، علاوه بر این در روستاها مشترکان غیر مجاز زیادی نیز از شبکه توزیع برداشت بی رویه می‌کنند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) و با پنج بخش مرکزی، کهریزک، حسن آباد فشافویه، خاوران و قلعه نو با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا