تدوین سند محلی توسعه مهارت در رونق اشتغال تاثیرگذار است


تدوین سند محلی توسعه مهارت در رونق اشتغال تاثیرگذار است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، گفت: تدوین سند توسعه مهارت با رویکرد محلی و منطقه ای نقش مهمی در رونق اشتغال استان دارد.

به گزارش ایسنا، سید جمیل احمدی در جلسه شورای مهارت و فناوری شهرستان سنندج که با دستور کار تدوین سند توسعه مهارت استان با رویکرد محلی و منطقه‌ای در فرمانداری سنندج برگزار شد، هدف از تدوین این سند را انطباق بیش‌ازپیش آموزش‌های مهارتی ارائه‌شده توسط این اداره کل با نیاز بازار کار و مزیت‌های نسبی هر منطقه عنوان و اظهار کرد: این سند می‌تواند به‌عنوان یک برنامه‌ریزی میان‌مدت در راستای تعامل و همگرایی دستگاه‌های اجرایی مجری ارائه آموزش‌های مهارتی در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد .

وی با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بیان کرد: این سازمان به‌عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی در سطح کشور در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، تربیت نیروی متخصص و کارآمد جهت ورود به بازار کار و ارتقاء سطح مهارتی افراد شاغل در بازار کار را ازجمله اهداف این سازمان در سطح کشور برشمرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رویکرد تلفیق دانش و مهارت و ایجاد نگرش کارآفرینانه سعی در تربیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جهت ورود به بازار کار را دارد .

احمدی خاطرنشان کرد: باید در تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه‌ای در سطح استان به ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی توجه شود و مزیت‌های نسبی هر منطقه و هر شهرستان در تدوین این سند در راستای کارایی آن مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر