توافق درباره احداث نیروگاه هسته‌ای در مصر


پوتین در دیدار با السیسی در سوچی از توافق درباره احداث نیروگاه هسته‌ای و ایجاد منطقه صنعتی در مصر خبر داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست خبری در جلسه افتتاحیه نشست روسیه و آفریقا در شهر سوچی گفت: ما به طور جدی در این باره تلاش می‌کنیم و قصد داریم ۱۹۰ میلیون دلار در زیرساخت‌های مصر سرمایه گذاری کنیم. ما سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری در مصر را تشویق می‌کنیم.

پوتین در این نشست بر توجه کشورش به قاره آفریقا و اهمیتی که برای این قاره قائل است تاکید کرد و افزود آفریقا در حال تبدیل شدن به مرکز رشد و توسعه جهان است و طبق پیش بینی‌ها تولید ناخالص داخلی آفریقا در سال ۲۰۵۰ به ۲۹ تریلیون دلار خواهد رسید.
وی اظهارداشت حجم مبادلات تجاری روسیه و آفریقا در پنج سال اخیر از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. برخی می‌گویند این رقم خوب است، اما نظر من خلاف این است و این رقم را بسیار اندک می‌دانم، زیرا حدود ۴۰ درصد از این رقم به تجارت روسیه با مصر مربوط می‌شود. ما ظرفیت‌های زیادی داریم.
پوتین پیش بینی کرد حجم مبادلات روسیه و آفریقا در پنج سال آینده دو برابر شود.
وی از ایجاد منطقه تجارت آزاد در آفریقا استقبال و برای همکاری با آن اعلام آمادگی کرد و از تصمیم کشورش برای افزایش دفاتر تجاری روسیه در کشور‌های آفریقایی و برقراری روابط نوین با این کشور‌ها سخن گفت.
رئیس جمهور روسیه بر حمایت کشورش از قاره آفریقا طبق چارچوب‌های بین المللی تاکید کرد و افزود روسیه برای کاهش بدهی‌های آفریقا تلاش می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3