کشاورزان فرانسوی مجددا علیه دولت تظاهرات کردند


کشاورزان فرانسوی مجددا علیه دولت تظاهرات کردند

تهران - ایرنا - کشاورزان فرانسوی برای دومین بار در ماه جاری میلادی (اکتبر) در اعتراض به رویکردهای اقتصادی دولت «امانوئل مکرون» رییس جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری فرانسه، در مقابل سکوت دولت فرانسه نسبت به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، فدراسیون ملی اتحادیه های کشاورزان و اتحادیه کشاورزان جوان فرانسه، اعضای خود را روز گذشته (سه شنبه) برای یک بسیج عمومی برای برگزاری تظاهرات سراسری در این کشور فراخواندند.

این تظاهرات اعتراضی در ۸۵ درصد بخش‌ها و نواحی فرانسه صورت گرفت.

کشاوران فرانسوی ۱۵ روز پیش (هشتم اکتبر - ۱۶ مهر ماه) نیز علیه سیاست های دولت فرانسه دست به تظاهرات زدند و با بستن بزرگراه‌ها و جاده‌های این کشور، به جمع مخالفان ضد سیاست‌های امانوئل مکرون موسوم به «جلیقه زردها» پیوستند.

معترضان، در تظاهرات روز گذشته با دهها دستگاه تراکتور برخی بزرگراه های فرانسه از جمله منطقه نهم ناحیه جنوبی "نیم_اوئست" را مسدود کردند.

کشاورزان معترض همچنین در مقابل بسیاری از بخشدارهای فرانسه تجمع کردند.

تظاهرکننندگان شعار «مکرون جواب ما را بده» می دادند و از وی خواستند تا از آنها در برابر خسارت های موثر بر بخش کشاورزی حمایت کند.


کشاورزان فرانسوی مجددا علیه دولت تظاهرات کردند


واگذاری مقررات اروپا، توافقنامه تجارت آزاد و تاخیر در پرداخت کمک های اروپایی از جمله دلایل تنش در بخش کشاورزی فرانسه به شمار می رود.


تجمع کشاورزان مقابل پارلمان اروپا

همچنین روز گذشته حدود یکهزار معترض در مقابل پارلمان اروپا در استراسبورگ واقع در شمال شرقی فرانسه دست به تجمع زدند.


کشاورزان فرانسوی مجددا علیه دولت تظاهرات کردند

این تظاهرات در اعتراض به توافق های تجاری بین المللی از جمله توافقنامه «ستا» (ceta) با کانادا برگزار شد.

کشاورزان فرانسوی در تظاهرات پیشین هشدار داده بودند که اگر دولت مکرون خواسته های آنها را برآورده نکند، در روزهای آینده با استفاده از ماشین آلات کشاورزی و احشام خود، خیابان های منتهی به کاخ الیزه را مسدود خواهند کرد.
۱۰۷۱




تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین