رسانه ها رویکرد وحدت محور داشته باشند/تعامل با اقلیم کردستان عراق در اولویت صدا و سیمای کردستان


رسانه ها رویکرد وحدت محور داشته باشند/تعامل با اقلیم کردستان عراق در اولویت صدا و سیمای کردستان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، گفت: رسانه ها باید با همگرایی و رویکرد وحدت محور و نه ضد و نقیض، صدا و سیما را در راستای خدمت به مردم یاری کنند.

به گزارش ایسنا، جعفر عبدالملکی امروز چهارشنبه(اول آبان ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: همگرایی رسانه ای موجب توسعه و بالندگی جامعه می شود و و رسانه ها زمانی می توانند تاثیر گذار باشند که رویکردی نقادانه و شناخت محیطی به هنگام داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان، با بیان اینکه دشمنان همواره سعی در واگرایی جامه دارند و در این زمینه از اقوام مختلف در کشور که جزیی جدایی ناپذیر از تمدن ایران هستند به نفع خود بهره برده اند، لذا رسانه ها باید با تقویت و ترویج سواد رسانه ای در جامعه به تشخیص زودهنگام مردم در بزنگاه ها ی دشمن کمک کنند.

وی ادامه داد: سواد رسانه‌ ای علمی نسبی است که باید در سیر زمان به تکامل برسد و به مردم در تحلیل پیام‌ها و اهداف پشت آنها و همچنین به عملکرد مدیران و مسئولان استان در جهت توسعه کمک کند.

عبدالملکی عنوان کرد: سواد انتخاباتی و سیاسی از ابعاد مهم سواد رسانه ای است که رسانه ها باید در زمینه تقویت و ترویج آن بیش از پیش تلاش کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه با وجود فضای مجازی در دنیای امروز نیاز به سواد رسانه ای در جامعه بیشتر حس می شود، عنوان کرد: هرچه سواد انتخاباتی جامعه بیشتر باشد مجلس کارآمدتری خواهیم داشت و مردم نیز با آگاهی به نمایندگان کارآمد و متعهد رای خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه باید نخبه محور باشد افزود: هوشیاری رسانه ای در حوزه جوانان، زنان، طبقه متوسط جامعه و نخبگان از جمله محورهای مهم رسانه است که باید بر اساس آن بتواند رویکردی تعالی بخش و تاثیرگذار بر جامعه داشته باشد.

عدالملکی، بیان کرد: منظومه فرهنگی کردستان، غنی و متنوع است و این تنوع فرهنگی فرصتی برای استان محسوب می شود که باید به خوبی از آن بهره گرفت.

وی جایگاه موسیقی در فرهنگ کردی را با ارزش و مهم ذکر کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان باید بتواند موسیقی کردی را با نگاهی تحسین برانگیز و نه تحقیر آمیز و کف خیابانی به همگان معرفی کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، تصریح کرد: انتقاد رسانه ها باید سازنده و در راستای توسعه مزیت های استان به ویژه در حوزه گردشگری باشد.

وی از عملکرد برخی مدیران استان و برگشت بودجه های فرهنگی، انتقاد کرد و گفت: این مهم باید از سوی رسانه ها مورد تحلیل و انتقاد قرار گیرد و آسیب شناسی شود.

عبدالملکی در ادامه تعامل و برنامه سازی مشترک با اقلیم کردستان عراق را از اولویت های صدا و سیمای مرکز کردستان اعلام کرد و گفت: آموزش و تقویت نیروی انسانی، تولید پیام رسانه ای، رویکرد فنی و زیرساختی، اقتصاد رسانه و تنظیم گری و رگلاتوری پنج محور اصلی فعالیت‌های صدا و سیمای کردستان است.

وی ایجاد شادی و نشاط در جامعه را از رسالت های اصلی صدا و سیما دانست و گفت: در این راستا برنامه های شاد و مفرح در بخش موسیقی و نمایش های طنز از گروه "خه م ره وین" در آینده نزدیک روی آنتن خواهد رفت.

عبدالملکی از ادامه برنامه "چریکه ی شه و" با ضوابط خاص و حفظ شانیت موسیقی کردی خبر داد و افزود: برنامه آماژه نیز برنامه‌ای استعدادیابی است که به دنبال شناسایی و کشف استعداد در حوزه‌های مختلف است.

عبدالملکی با بیان اینکه در حوزه کودک اجرای همه برنامه به زبان مادری، حرفه‌ای نیست، خاطرنشان کرد: کودکان باید در راستای بحث جامعه پذیری که ابعاد مختلفی دارد علاوه بر زبان محلی و مادری، زبان ملی را نیز بیاموزند.

وی با اعلام اینکه در بخش صدا نیز برنامه های رادیو کردستان، با جذب 52 درصدی مخاطب، دو نیم برابر میانگین رادیوهای کشوری مخاطب دارد یادآور شد: بهره مندی از زبان مادری از عوامل اصلی موفقیت برنامه های رادیو در کردستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329