شرکت 380 هزار دانش آموز البرزی در انتخابات


شرکت 380 هزار دانش آموز البرزی در انتخابات

کرج - ایرنا - همزمان با سراسر کشور 380 هزار دانش آموز البرزی در پای صندوق های رای انتخابات بیست و دومین دوره شوراهای دانش آموزی با شعار«شورای دانش‌آموزی طلایه‌دار گام دوم انقلاب»حضور یافتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : انتخابات بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه البرز برگزارشد.

فرشته فهمیده خاطرنشان کرد: تحکیم و تعمیق ارزش های دینی و اخلاقی، تمرین مسئولیت پذیری و تقویت روحیه نقادی و نقدپذیری ، تسهیل در اجرای برنامه های آموزش و پرورش در مدارس، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس از جمله اهداف برگزاری این انتخابات است.
وی با بیان این که در برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی ، در هر مدرسه تعدادی دانش آموز با داشتن شرایط عضویت در شوراهای دانش آموزی نامزد شده و با معرفی برنامه های خود برای جلب آرای همکلاسی های خود اقدام می کنند، اضافه کرد: مهمترین وجه ممیزه انتخابات امسال الکترونیکی بودن آن است که بر این اساس، انتخابات شوراهای دانش آموزی به صورت الکترونیکی و پایلوت در تعدادی از مدارس کرج اجرایی شد.
این مسوول بیان داشت: بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.
فهمیده خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی در مدارس دارای ۱۰۰ دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل، از ۱۰۱ نفر تا ۱۵۰ نفر هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل و از ۱۵۱ نفر به بالا ۹ نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شوند.
ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم بر حسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا ۲۵۰ نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شود.
از ۲۵۰ نفر تا ۳۵۰ نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل، از ۳۵۰ نفر تا ۵۵۰ نفر ۹ نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل و از ۵۵۰ نفر به بالا نیز ۱۱ نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب خواهند شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم می باشد، افزود: دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه، در رای گیری هم شرکت کنند.
فهمیده عنوان کرد: ازبین نامزدهای انتخابی ۱۳ هزار نفر به عضویت شوراهای دانش آموزی استان البرز در می آیند.
وی تاکید کرد: انتخابات یکی از برکات انقلاب در ایران اسلامی است که به شکرانه این نعمت و به یاد معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدرامروز دانش آموزان البرزی پرچم پر افتخار ایران را در مدارس استان به اهتزاز درآوردند.
۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس استان البرز تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری