پوشش تحصیلی استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است


پوشش تحصیلی استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است

شاهرود - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان این‌که 123هزار و 500 دانش آموز در مدرسه های استان تحصیل می کنند، گفت : این میزان پوشش دانش آموزان، 12 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

محمد دستورانی چهارشنبه در آیین معرفی رئیس جدید آموزش وپرورش بیارجمند با بیان این که شرایط استان سمنان در شاخص های زیادی از میانگین کشوری بهتر است، ادامه داد : کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی اولویت وزارت آموزش وپرورش و یکی از مطالبه‌های خانواده‌هاست .

وی با بیان اینکه علم و فناوری باید درجامعه شتاب بیشتری یابد تصریح کرد : اختلال در راستای توسعه فناوری و تعلیم و تربیت قابل قبول نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کمبود نیروی انسانی، اعتبارات ، فضای آموزشی ایمن و کمبود تجهیزات مهمترین چالش های آموزش وپرورش است .

وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت افزود : تعلیم و تربیت اصولی دیکتاتوری ها و نظام های طاغوتی را از هم می پاشد و منشاء هم‌افزایی و رشد است .

دستورانی تربیت نیرو را نیز از اولویت های مهم آموزش و پرورش دانست و گفت : پرورش نیروهای انسانی کارآمد در گستره آموزش و پرورش ضرورت دارد .

وی معلمان را سرمایه های اصلی آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: امور تعلیم و تربیت دانش آموزان با حضور معلمان نجیب و شریف با تمامی کمبودها انجام می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : نیروهای جوان ، معلمان ، پدران و مادران در چرخه آموزش و پرورش به حضور در دوره های توانمندسازی دارند، این کار گامی موثر در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش خواهدبود.

وی افزود : در استان سمنان ۲ مدرسه با یک دانش آموز و ۱۲۰ مدرسه کمتر از ۵۰ دانش آموز دایر و مشغول تحصیل هستند .

در این آئین از زحمات ۶۰ ماهه علیرضا احمدی تجلیل و سید مهدی حسینی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش بخش بیارجمند معرفی شد.

شهربیارجمند که مرکز این بخش است در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود قرار دارد و تا مرکز استان، ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

این بخش در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار داشته و شناساندن ظرفیت‌های آن برای ایجاد رونق اقتصادی منطقه ضرورت دارد .

بخش بیارجمند از غرب به رشته‌کوه‌های سوخته‌کوه و کی‌کی و از شمال به جاده آسفالته تهران-مشهد و شهرستان میامی و از جنوب به کویر مرکزی ایران و از شرق به شهرستانهای طبس ، بردسکن و سبزوار استان خراسان رضوی محدود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید