42 میلیارد ریال برای تکمیل فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار هزینه می‌شود


42 میلیارد ریال برای تکمیل فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار هزینه می‌شود

چابهار- ایرنا- معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: 42 میلیارد ریال برای تکمیل فاز نخست پایانه مرزی ریمدان چابهار و آماده‌سازی زیرساخت‌های آن بمنظور جابجایی کالا و مسافر هزینه می‌شود.

عبدالهاشم حسن‌نیا روز چهارشنبه در بازدید از مرز ریمدان چابهار اظهار داشت: مرز ریمدان از نقاط مهم برای توسعه روابط ایران و پاکستان است و علاوه بر اعتبار تخصیص پیدا کرده، ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای فاز بعدی آن پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: چابهار ظرفیت‌های مهمی در زمینه توسعه صادرات و حمل و نقل کالا و مسافر دارد که مرز ریمدان یکی از این ظرفیت‌ها و فرصت‌هاست و پایانه مرزی آن که در حال ساخت است پس از تکمیل پیش‌بینی می‌شود سالانه یک میلیون مسافر ازاین محدوده تردد کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حمل و نقل کالا و جابجایی مسافر در این مرز رونق می گیرد تا شاهد اشتغال و توسعه در این منطقه محروم باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: پایانه مرزی ریمدان هم اینک با مساحت هفت هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال ساخت است و براساس برنامه‌ریزی‌ها در دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های فعلی مرز ریمدان متناسب با جایگاه و موقعیت آن نیست و باید دستگاههای مختلف اجرایی برای ساخت جاده دوبانده، برقرسانی، آبرسانی، اینترنت و آنتن دهی مناسب تلفن و خدمات اینترنت تلفن همراه و سایر نیازمندی ها بویژه رفاه حال مسافران و رانندگان اقدام کنند.

مدیر بازارچه مرزی ریمدان نیز اظهار داشت: مرز ریمدان فواید زیادی برای مردم منطقه چابهار دارد و با وجود نبود امکانات و زیرساخت ها در سالجاری واردات از پاکستان به بازارچه مرزی ریمدان به وزن حدود ۳۱ تن و ارزش دلاری ۲۰ هزار دلار و ارزش ریالی حدود ۹۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

سلیم هوت افزود: آمار صادرات بازارچه مرزی ریمدان اعم از صادرات و ماده ۱۱۶ سایر گمرکات به وزن حدود ۶۰ هزار تن، ارزش دلاری حدود ۱۱میلیون دلار و ارزش ریالی حدود ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: مهمترین کارهایی که در سال جاری انجام شده اتصال اینترانت و سامانه گمرگ بازارچه مرزی، اتصال به اینترنت، افتتاح قرنطینه دامی و نباتی، اتصال به تلفن و فکس، استقرار ادارات و سازمان های همجوار، شکستن طلسم برای اولین بار واردات انبه و چندی قبل نیز واردات دام است.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی انجام شده شامل دیوار محوطه بازارچه در حال ساخت، نگهبانی ورودی، ساختمان آتش‌نشانی و محوطه سازی و جدول‌گذاری بازارچه است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هدیه 400 هزار تومانی تامین اجتماعی به این افراد