شناسایی 7387 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان کرمان


شناسایی 7387 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان کرمان

طرح غربالگری تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال همزمان با سراسر کشور در استان کرمان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان و کارشناسان تخصصی مربوطه در مهد کودک مروارید کرمان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، "عباس صادق زاده" مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اهمیت پیشگیری در بروز معلولیت ها به ویژه کم بینایی ونابینایی ناشی از تنبلی چشم در دوران کودکی گفت: وقتی که با یک معاینه ساده وکم هزینه چشم در گروه سنی ۳تا ۶ سال می توان از معلولیتی چون کم بینایی و نابینایی پیشگیری کرد، بنابراین نادیده گرفتن این اقدام پیشگیرانه، نتایج زیانباری بیشماری به همراه خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات سازمان بهزیستی در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت : این طرح از سال ۱۳۷۴ در کشور به اجرا گذاشته شد که هرساله با افزایش سطح پوشش و آگاهی جامعه تعداد کودکان غربال شده افزایش پیدا می کند به طوری که در سال گذشته بیش از ۷۳ درصد کودکان استان غربال شده اند که برنامه ریزی و تلاش می شود با همکاری پررنگ تر خانواده ها و دست اندرکاران این پوشش را به بیش از ۹۰ درصد در سال جاری افزایش دهیم .

صادق زاده با بیان اینکه از بین ۱۸ هزار و ۸۶۲۵ کودک دارای شرایط غربالگری ۱۳ هزار و ۸۷۸ کودک مورد معاینه قرار گرفتند، افزود: تعداد ۷هزار و ۳۸۷ کودک مشکوک به تنبلی چشم برای معاینات تکمیلی به بینایی سنج معرفی که از این تعداد یک هزار و ۹۶ مورد دارای اختلال بینایی و ۲۳۰ نفر مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطر نشان کرد: بهترین زمان تشخیص و درمان تنبلی چشم و پیشگیری از عوارض این تنبلی سن ۳ تا۶ سالگی است که این طرح هر ساله اول آبان ماه در مراکز آموزشی – مهدهای کودک و خانه های بهداشت سراسر استان اجرا می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی