تکمیل ساختمان اوقاف خوسف نیازمند 150 میلیون تومان اعتبار


حجت الاسلام الهی گفت: ساختمان اداری اوقاف خوسف 50...
حجت الاسلام الهی گفت: ساختمان اداری اوقاف خوسف 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای ادامه روند عملیات ساخت و ساز نیاز به 150 میلیون تومان اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف،«محمد الهی» امروز (4 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: وقف؛ حس ماندگاری است که پرونده عمل انسان را با صدقه جاریه باز نگه می دارد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خوسف با بیان اینکه وقوفاتی از 450 سال پیش داریم که ماندگار خواهد بود، گفت: مردم به این موضع اهمیت می دهند، لذا در شهرستان خوسف 970 موقوفه و یک هزار و 133 رقبه، 131 باب مسجد، 24 حسینیه و 13 امامزاده و بقعه داریم.

حجت الاسلام الهی افزود: در حوزه های فرهنگی، حقوقی ثبتی و اجارات و بهره وری و موارد فنی بقاع کار متبرکه می شود که در حوزه فرهنگی؛ اجرای طرح آرامش بهاری، برگزاری مراسم جشن ولادت امام علی (ع)، برگزاری جشن نیمه شعبان، طرح ضیافت الهی، اجرای طرح نشاط معنوی از جمله مهمترین این برنامه ها است که در بقاع شاخص اجرا شده است.

وی گفت: امسال 20 سند مالکیت برای موقوفات و بقاع و اماکن مذهبی در سامانه جامع موقوفات ثبت شده که در مجموع از هفته وقف سال گذشته تاکنون 120 سند وقف ثبت سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خوسف با اشاره به پرونده های حقوقی مستاجرین در شهرستان خوسف، بیان کرد: بعضی از پرونده های وقفی در این شهرستان 20 سال حقوق موقوفه عقب افتاده داشتند که با پیگیری های انجام شده در راستای نیت واقف عمل شد.

حجت الاسلام الهی از تنظیم پنج قرارداد خادمین بقاع متبرکه و برون سپار ثبتی خبر داد و گفت: شهرستان خوسف تنها شهرستان استان خراسان جنوبی است که تمامی اسناد موقوفه جاری خود را در سامانه جامع اطلاعات و بقاع متبرکه اسکن و بارگذاری کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا 73 هزار و 740 برگ از اسناد موقوفه از محل 970 موقوفه و یک هزار و 133 رقبه در سامانه جامع اطلاعات و بقاع متبرکه بارگذاری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خوسف بیان کرد: از اول سال جاری 64 میلیون تومان وصول عواید موقوفات را داشته ایم و از اول سال 54 میلیون تومان نیت واقفین خیر اندیش هم اجرا شده است.

وی گفت: در بخش هزینه های مدیریتی و جاری موقوفات 111 میلیون تومان و در بخش عمرانی 700 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خوسف با اشاره به کلنگ زنی ساختمان اداری اوقاف خوسف در هفته وقف سال گذشته، گفت: این ساختمان 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای ادامه عملیات ساخت و ساز نیاز به 150 میلیون تومان اعتبار داریم و تاکنون هم 120 میلیون تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه امسال 30 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی به اداره اوقاف اختصاص یافته است، گفت: با این اعتبارات قطره چکانی ساختمان اداری اوقاف خوسف تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی از پیشرفت 60 درصدی عملیات زائرسراهای امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خبر داد و گفت: این زائر سرا نیاز به 25 میلیون تومان اعتبار دارد و مردم می توانند نذورات خود را در راستای تکمیل زائرسراها به این امامزاده تقدیم کنند.

وی افزود: برای تکمیل شبستان سید ابوالقاسم روستای نصرآباد بالغ بر 50 میلیون اعتبار دولتی و از محل نذورات امامزاده و خیرین هزینه شده است و برای تکمیل نیاز به 100 میلیون اعتبار دیگر داریم که بازهم نیازمند خیرین نیکوکار هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خوسف از تعمیر زائر سراهای روستای همند با هزینه کرد 10 میلیون تومان، خبر داد و گفت: برای احداث استخر ذخیره آب روستای علی آباد ماژان با همکاری بسیج 15 میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.

حجت الاسلام الهی گفت: برداشت اطلاعات و موقعیت جغرافیایی (GIS)رقبات از یک هزار و 300 نقطه انجام شده و سه مورد هم طرح های عمرانی بقاع متبرکه تصویب شده است.

وی افزود: در بقاع متبرکه از محل نذورات ضریح و کمک های مردمی و خیرین یک میلیارد و هشت میلیون تومان هزینه های عمرانی انجام شده است.

حجت الاسلام الهی بیان کرد: امسال دو وقف جدید شامل سه ساعت آب به همراه بک هکتار زمین و 350 اصله نهال درخت عناب در روستای کلاته عرب به ارزش 15 میلیون تومان و وقف دیگر 20 فنجان آب از قنات مزرعه زادنبه به ارزش ریالی حدود 10 میلیون تومان ثبت شده است.

وی از اجرای 17 برنامه های در دهه وقف در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: برنامه همایش یاوران وقف و هیئت امنا، خادمین و متولیان برتر وقف، طرح خیمه معرفت، زنگ وقف، تقدیر از بهترین های انشای وقف، حضور در دفتر امام جمعه، سرکشی از محرومان روستای همند و غبار روبی امامزاده نصرآباد از مهمترین فعالیت های دهه وقف در شهرستان خوسف است.

پایان پیام/575

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته