مشاهده ملخ صحرائی در منطقه جمکی شهرستان جاسک


مشاهده ملخ صحرائی در منطقه جمکی شهرستان جاسک

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان جاسک با بیان اینکه ملخ صحرائی بصورت انفرادی در منطقه جمکی شهرستان جاسک مشاهده شده است، گفت: جمکی نقطه کانونی ریزش سال گذشته این آفت در فاصله 130 کیلومتری حوزه شرق جاسک است.

به گزارش ایسنا، محمد رادمهر در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارش رویت ملخ صحرایی بصورت انفرادی در منطقه جمکی شهرستان جاسک از سوی جهاد کشاورزی، بلافاصله هماهنگی های لازم در این خصوص انجام گرفت و تیم جهاد کشاورزی شهرستان جهت ردیابی و مبارزه در آماده باش کامل است.

وی از اتخاذ تمهیدات لازم برای ردیابی و مبارزه با این آفت خبر داد و تصریح کرد: همچون هجوم قبلی این آفت اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفته است و تیم جهاد کشاورزی بصورت اضطراری در آماده باش کامل قرار دارد؛ امیدواریم از آسیب رسیدن به عرصه‌های زراعی شهرستان جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان جاسک اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و شرایط آب و هوایی، از آبان ماه، کشور با ورود موج جدید ملخ صحرایی مواجه می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان جاسک تصریح کرد: بر اساس هشدار سازمان فائو و سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص حمله مجدد ملخ صحرایی و با نظر به شرایط اقلیمی مساعد شبه جزیره عربستان، شمال شرق آفریقا و پاکستان شرایط برای هجوم ملخ‌ صحرایی فراهم شده و بر اساس گزارشات اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان این آفت از طریق شهرستان چابهار وارد جاسک شده است.

رادمهر عنوان کرد: بنا به اطلاع‌رسانی‌های قبلی سازمان حفظ نباتات کشور، مبنی بر خطر حمله مجدد ملخ صحرایی به کشور در این راستا برای ایجاد هماهنگی‌های لازم و اندیشیدن تمهیدات لازم چندین جلسه با جهاد کشاورزی داشته‌ایم و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هجوم قبلی این آفت به جاسک در نقاط مختلفی و با سطح گستره وسیعی از شهرستان بصورت رضایت‌بخش با آن مبارزه شد که هیچ‌گونه خسارتی به باغات وارد نشد.

فرماندار شهرستان جاسک عنوان کرد: با توجه به نوع بافت خاک و رطوبت بالا، این شهرستان یکی از مناطق مستعد برای تکثیر ملخ‌های صحرایی است لذا از کشاورزان و عموم مردم تقاضا داریم که همچون دوره گذشته در صورت مشاهده این آفت بلافاصله موضوع را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند تا اقدامات لازم برای ادامه ردیابی و مبارزه با کانون ملخ‌های صحرایی صورت پذیرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زمان رأی‌گیری به مدت یک ساعت دیگر تمدید شد